126

Re: probleme la instalatia de gpl

Buna seara,
AAm si eu o problema cu o instalatie BRC montata pe un Opel Ascona cu carburator dublu  corp. Merge bine pe gaz doar daca este astupata admisia de aer in camera 2 a carburatorului. Montajul este facut cu mixer BRC (baietii au zis ca este facut special pentru modelul asta de carburator - (Varajet 2). Tot baietii care au montat instalatia au zis ca o sa mearga mai bine daca dau gaura in carb - lucru pe care nu l-as prea dori, din moment ce am pus un mixer.
Aveti idee ce as putea face?

Multumesc,
Catalin

127

Re: probleme la instalatia de gpl

catalin wrote:

... Merge bine pe gaz doar daca este astupata admisia de aer in camera 2 a carburatorului. ...

   
    Nu trebuie sa fie blocata admisia in camera 2. Trebuie verificat pe unde trage aer fals: tubulatura care intra in carburator, de la filtrul de aer, garnitura de la galeria de admisie, etc. Se poate pune un obturator in tubulatura de aer, chiar la intrare, si se procedeaza in felul urmator: se pune palma in fata gurii de aer de la tubulatura, si se misca incet de jos in sus, pana se regleaza turatia in mod optim. Acolo se monteaza un obturator.

128

Re: probleme la instalatia de gpl

Salut,

Am scos astazi garnitura cu care imi astupasera treapta 2 a carburatorului. Am umblat si la reglaje (am marit un pic relantiul  - am mai umblat si la suruburile de debit putin - cat sa obtin o turatie coerespunzatoare relatiului). Nu mai merge deloc cum trebuie, abea se urneste de pe loc. Am pus la loc garnitura respectiva si nu mai reusesc sa o reglez cum a fost sad - merge bine pana la 2500rpm peste aceasta turatie "da in nas". Cum ar trebui sa ii fac reglajul sa mearga macar ca inainte??

Multumesc,
Catalin

129

Re: probleme la instalatia de gpl

Nu fac eu personal reglajele, dar intreb maine si-ti dau toate amanuntele.

130

Re: probleme la instalatia de gpl

ok, multumesc

131

Re: probleme la instalatia de gpl

Catalin, atentie!  Se tine masina turata in 3000ture, se strange surubul de reglaj debit de pe furtun, pana da sa moara, dupa care se slabeste surubul pana obtii turatia maxima. Dupa asta se lasa motorul la relanti, si se strange surubul de reglaj dupa reductor (plaman), pana da sa moara, dupa care se slabeste din nou, pana la turatia maxima (turatia obisnuita de relanti). Pentru stabilirea pozitiei obturatorului, se plimba palma, de jos in sus, in dreptul gurii de aer, de la filtru. Se observa ca turatia incepe sa creasca, dupa care, pe masura ce urci, incepe sa scada. Te opresti in pozitia in care este crescuta turatia, si acolo pui un obturator. Dupa fixarea lui, se repeta toata treaba de mai inainte, pentru verificarea reglajului. Din experienta, pot sa-ti spun ca totusi, reglajul corect se face pe analizorul de noxe, nu dupa ureche. Ca reusesti de o dereglezi de nu-i mai dai de cap! Oricum....spor la treaba!

132

Re: probleme la instalatia de gpl

Multumesc,
O sa incerc maine si reglajul asta - treaba e ca eu am 2 robinete de debit,  deoarece Varajet 2 are 2 camere si nu stiu cum sa fac reglajul de debit din cele doua sad . Daca era unul singur era mult mai usor:(

Astazi de dimineata am incercat un nou reglaj - ceva in genul celui descris de tine. Din pacate am consumat  (dupa reglaj) 14l/60km - destul de mult sad. Si o alta problema a fost ca peste 80km/h nu vrea nici "batuta" - "ma pune in nas". Daca nici maine nu reusesc o sa merg la un service.

Mai am o nelamurire - de ce mixerul asta are nevoie de astuparea admisiei de aer in camera a doua?

Multumesc mult pentru ajutorul dat,
Catalin

133

Re: probleme la instalatia de gpl

Buna ziua,
Am un Renault 19, motor 1.4, carburator dublucorp, cu instalatie Bigas montata la Nordservice in urma cu 3-4 ani. Recunosc din start ca fac o prostie si anume pornesc mai tot timpul direct pe gaz. Lasand asta la o parte, nu inteleg urmatorul fenomen care se intampla de vreo 2 saptamani: las masina in parcare (la soare ca nu e umbra) de la 7:30 la 17:30 cand plec de la serviciu....masina o las pe gaz o pornesc pe gaz, problema este ca nu mai porneste pe gaz. Trec pe benzina, porneste fara probleme si in mers trec din nou pe gaz si merge ok. Dimineata porneste pe gaz destul de usor, aproape la sfert. Sa fie oare din cauza caldurii? Oare nu mai deschide electrovalva dinaintea plamanului din cauza caldurii, nu inteleg!
Alta intrebare ar fi daca este cazul sa iau un kit de reparatie pentru plaman, tinand cont ca instalatia are aproape 4 ani?
Ultimul reglaj la Nordservice l-am facut acum 6-7 luni, cred. Intre timp am schimbat filtrul de aer. Masina trage bine, relantiul e bun, se face un anumit reglaj ca sa porneasca mai bine pe gaz pe timp de vara?
Multumesc!

134

Re: probleme la instalatia de gpl

Salut,

  Am incercat astazi, dar pana la urma am fost la un service (de pe soseaua Chitilei). Mi-au reglat instalatia folosindu-se de analizorul de noxe.  Pana la 70-80km/h merge bine. Cand ajunge la viteza asta "da in nas" si incepe sa scada viteza daca ti pedala nemiscata. In seara asta am desfacut filtrul din electrovalva si vaporizator si le-am curatat (cei de la service ziceau ca asta ar putea fi problema). Filtrul era plin de pilitura - l-am suflat cu aer si l-am montat rotit la 90 de grade. Vaporizatorul avea si el ceva mazga.
  Test nu am mai facut in seara asta - o sa vad maine dimineata cum merge.

Daca nici dupa curatare nu o sa functioneze cred ca ii dau foc ca nu stiu ce sa ii mai fac. smile

135

Re: probleme la instalatia de gpl

Scuze pt postul dublu.

Cred ca am rezolvat problema smile - nu mai da in nas la 70-80:). Problema era la robinetul care da drumul gazului din butelie spre plaman. Nu era deschis deajuns.

Multumesc pentru sprijinul acordat.

136

Re: probleme la instalatia de gpl

Cu placere! Oricand ai nevoie si te putem ajuta, o facem cu placere! Dar ai grija ca, asa cum ai vazut, instalatia trebuie curatata periodic, si filtrul ala pe care tu l-ai scuturat de pilitura, cu timpul trebuie schimbat. Recomandarea este sa se schimbe cam la 15-20.000km. Drum bun!

137

Re: probleme la instalatia de gpl

Andrei25 wrote:

..... Sa fie oare din cauza caldurii? Oare nu mai deschide electrovalva dinaintea plamanului din cauza caldurii, nu inteleg!.....

Daca instalatia nu este intretinuta periodic, se colmateaza filtrele de la electrovalve si reductorul se imbacseste. Se pot deteriora in acest fel si membranele din el, si bobina care deschide electrovalva. Vino la service (noi suntem NordService), sa-ti facem o curatare completa (nu si la buzunare, doar la instalatie), pentru ca reductori Bigas nu am mai primit in ultimul timp, se fac rost tot mai greu, de aceea ar fi bine sa ai grija de intretinerea instalatiei, sa nu fi nevoit sa schimbi tipul ei in cartea de identitate.

138

Re: probleme la instalatia de gpl

Voi veni, nici o problema! Spuneti-mi cand, la ce ora si de cine sa intreb! Multumesc frumos!

139

Re: probleme la instalatia de gpl

Andrei25 wrote:

.... Spuneti-mi cand, la ce ora.....

De preferat ar fi sa suni inainte la 0251468265, sa-ti faci o programare. Cand iti convine si tie, dimineata sau dupa masa. Stabilesti cu doamna care iti rspunde si care face programarile.

140

Re: probleme la instalatia de gpl

Filtrul de GPL o sa il schimb cand o sa fac schimbul de ulei - peste vreo 2000km (cam 2-3 saptamani). Aseara am facut un drum pana la Alexandria. La dus a mers foarte aiurea (ma asteptam din moment ce marisem debitul din butelie dar nu mai reglasem nimic). Cand am ajuns am facut un reglaj dupa indicatiile primite cateva posturi mai sus. La intoarcere a mers foarte bine. Urmeaza sa ii fac consumul si in caz ca o sa fie cam mare mai merg odata la analizorul de noxe.

Multumesc,
Catalin

141

Re: probleme la instalatia de gpl

Cu multa placere, Catalin, si astept vesti despre consum.

142

Re: probleme la instalatia de gpl

Buna ziua . Am un Daewoo Cielo fabricatie 2004 , motor euro 3 cu o singura axa , GPL Lovato secvential din fabrica . De cateva zile am o problema . Masina nu mai trage deloc . De exemplu la un drum lung 4 oameni in masina nu mai trece nici de 90 km/h chiar daca sunt cu viteza a 5a chiar daca sunt cu viteza a 3a . In oras la fel . Daca apas mai sportiv pe acceleratie da in nas , are intreruperi . Sau la drum lung la 80 km la ora si nu numai cu viteza a 5a daca apas putin pe acceleratie isi ia viteza foarte incet si cu intreruperi .. se accelereaza nu se mai accelereaza .. se accelereaza nu se mai accelereaza iar daca apas mai tare pe acceleratie nu se mai accelereaza deloc . Am schimbat fise , buji la fel face . Luni am sa ma duc la analizatorul de noxe sa o regleze de la robinetul de la plamane . Daca nu e nici de aici care ar putea fi problema ? Multumesc mult . Aa si apropo de consum consuma mult

143

Re: probleme la instalatia de gpl

IONUTz wrote:

Buna ziua . Am un Daewoo Cielo fabricatie 2004 , motor euro 3 cu o singura axa , GPL Lovato secvential din fabrica . De cateva zile am o problema . Masina nu mai trage deloc . De exemplu la un drum lung 4 oameni in masina nu mai trece nici de 90 km/h chiar daca sunt cu viteza a 5a chiar daca sunt cu viteza a 3a . In oras la fel . Daca apas mai sportiv pe acceleratie da in nas , are intreruperi . Sau la drum lung la 80 km la ora si nu numai cu viteza a 5a daca apas putin pe acceleratie isi ia viteza foarte incet si cu intreruperi .. se accelereaza nu se mai accelereaza .. se accelereaza nu se mai accelereaza iar daca apas mai tare pe acceleratie nu se mai accelereaza deloc . Am schimbat fise , buji la fel face . Luni am sa ma duc la analizatorul de noxe sa o regleze de la robinetul de la plamane . Daca nu e nici de aici care ar putea fi problema ? Multumesc mult . Aa si apropo de consum consuma mult

Am uitat sa mentionez . Doar pe gpl face probleme , pe benzina masina nu are nici cea mai mica problema . Si mai e ceva cand pornesc AC`ul puterea motorului scade si mai mult cateodata motorul nu sta la relanti si moare

144

Re: probleme la instalatia de gpl

Ionutz, spune-mi cand i-ai facut ultima oara o revizie cu schimbat de filtru electrovalva? Cam asta ar fi, din descrierea ta. Si mai trebuie verificat daca se incalzeste reductorul (plamanul). Sa nu fie dintr-un circuit defectuos al agentului de racire al motorului, si respectiv, de incalzire al gpl-ului. Verifica, si spune-mi ce constati?

145

Re: probleme la instalatia de gpl

NordService wrote:

Ionutz, spune-mi cand i-ai facut ultima oara o revizie cu schimbat de filtru electrovalva? Cam asta ar fi, din descrierea ta. Si mai trebuie verificat daca se incalzeste reductorul (plamanul). Sa nu fie dintr-un circuit defectuos al agentului de racire al motorului, si respectiv, de incalzire al gpl-ului. Verifica, si spune-mi ce constati?

Singurul filtru pe care-l schimb de cand am masina de 3 ani este acela rotund cu gaura in mijloc..Cel care se aduna pilitura pe el si ultima data cand l-am schimbat a fost acum 7000 km.Plamanul se incalzeste...Maine ma voi duce la noxe sa mai reglez putin..Inainte nu imi facea nici cea mai mica problema, dar am fost acum 2 saptamani sa fac itp`ul si a umblat baiatul de acolo la debit.Rotita aceea de la plaman.Am incercat eu sa o dau la loc dar face la fel.Abia astept sa vina ziua de maine . Sper sa o rezolv

146

Re: probleme la instalatia de gpl

IONUTz wrote:
NordService wrote:

Ionutz, spune-mi cand i-ai facut ultima oara o revizie cu schimbat de filtru electrovalva? Cam asta ar fi, din descrierea ta. Si mai trebuie verificat daca se incalzeste reductorul (plamanul). Sa nu fie dintr-un circuit defectuos al agentului de racire al motorului, si respectiv, de incalzire al gpl-ului. Verifica, si spune-mi ce constati?

Singurul filtru pe care-l schimb de cand am masina de 3 ani este acela rotund cu gaura in mijloc..Cel care se aduna pilitura pe el si ultima data cand l-am schimbat a fost acum 7000 km.Plamanul se incalzeste...Maine ma voi duce la noxe sa mai reglez putin..Inainte nu imi facea nici cea mai mica problema, dar am fost acum 2 saptamani sa fac itp`ul si a umblat baiatul de acolo la debit.Rotita aceea de la plaman.Am incercat eu sa o dau la loc dar face la fel.Abia astept sa vina ziua de maine . Sper sa o rezolv

Ps : inainte sa umble baiatul de la itp la ea nu avea probleme masina..Ba chiar tragea mai bine decat pe benzina.Sa fie din cauza aceasta sau o pura coincidenda si sa fie alta belea ?

147

Re: probleme la instalatia de gpl

IONUTz wrote:

Ps : inainte sa umble baiatul de la itp la ea nu avea probleme masina..Ba chiar tragea mai bine decat pe benzina.Sa fie din cauza aceasta sau o pura coincidenda si sa fie alta belea ?

Sigur din cauza asta s-a dereglat, pentru ca nu se umbla la suruburile alea "dupa ureche". Noi facem reglajele special pentru verificarile ITP si RAR, si altfel pentru consum si functionare asa cum vrea clientul.

148

Re: probleme la instalatia de gpl

NordService wrote:
IONUTz wrote:

Ps : inainte sa umble baiatul de la itp la ea nu avea probleme masina..Ba chiar tragea mai bine decat pe benzina.Sa fie din cauza aceasta sau o pura coincidenda si sa fie alta belea ?

Sigur din cauza asta s-a dereglat, pentru ca nu se umbla la suruburile alea "dupa ureche". Noi facem reglajele special pentru verificarile ITP si RAR, si altfel pentru consum si functionare asa cum vrea clientul.

Mda..Am fost astazi si degeaba.Masina tot prost merge.Diseara ma duc la un service sa-mi desfaca plamanul si electrovalva.Daca nici de aici nu e alta solutie nu vad care ar mai fi

149

Re: probleme la instalatia de gpl

Sa ne spui daca se rezolva ceva!

150

Re: probleme la instalatia de gpl

NordService wrote:

Sa ne spui daca se rezolva ceva!

Am desfacut plamanul l-am curatat acum merge mult mai rotund dar problema nu era de la el , era de la "robinetul" acela de sus care de fapt eu nu aveam robinet era mai mare dar cu un senzor.Acum mi-a pus robinet manual si masina merge mult mai ok trage mult mai bine dar intrebarea e mufa care intra in senzorul acela acum a ramas asa scoasa...nu va afecta cu timpul nimic ? instalatia fiind prevazuta cu ce aveam eu inainte si acum robinet manual ?