76

Re: probleme la instalatia de gpl

Lucian wrote:
NordService wrote:
Lucian wrote:

......ce sa mai fac?

     Deocamdata, nu trebuie sa mai faci tu nimic. Trebuie sa se repete setarea, cu interventie manuala la timpii de injectie, nu doar autocalibrare. De preferat ar fi sa se faca cu laptop-ul, in mers, sa se verifice toate regimurile de turatii.

Cei de la Gasequip Oradea nu au cu ce sa faca setari in mers, interventie manuala la timpi de injectie nu stiu sa faca; doar autocalibrare si atat. Daca ai noroc bine, daca nu ... patesti ca mine.....

     Uite ce trebuie sa faci: te duci la service-ul montator si soliciti sa vina un reprezentant al importatorului care a adus instalatia in tara. Cu ocazia venirii lui si rezolvarea problemelor tale, vor invata si ei ce trebuie sa faca intr-o situatie ca asta. Noi asa am procedat cu masinile la care nu mai stiam ce sa le facem sa mearga: am chemat specialistul care cunoaste cel mai bine instalatia si am invatat si noi ce trebuie facut la fiecare in parte. Cand nu stii un lucru, nu e nici-o rusine sa recunosti, mai rusinos e sa te faci ca stii.

77

Re: probleme la instalatia de gpl

NordService wrote:
Lucian wrote:
NordService wrote:

     ..... regimurile de turatii.

... patesti ca mine.....

     ......e sa te faci ca stii.

din intamplare a fost un asemenea "specialist" (din pacate era si inginer - o rusine pentru ingineri) care furniza acest echipament si se uita la instructiunile de folosire a programului de parca l-ar fi vazut pentru prima data.
Repet, doar uneori cand face pentru prima data trecerea de la benzina la gaz imi face acea problema la injectorul 2 si 3.
Astfel cand lichidul din instalatie ajunge la 30 grade se deschide electrovalva (se aude clicul), trece cca 1 sec sau 2 si face trecerea pe gaz. Se simte o mica pierdere de putere si gata. Aici e aici. Daca scap 15-30 secunde nu am probleme toata ziua.
Ce poate fi?
Care instalatie este mai buna decat Vogas (made in Turcia)?

78

Re: probleme la instalatia de gpl

Lucian wrote:

.....Care instalatie este mai buna decat Vogas (made in Turcia)?

Instalatia este foarte buna. O am si eu pe masina mea. Problema este din setare.

79

Re: probleme la instalatia de gpl

NordService wrote:
Lucian wrote:

.....Care instalatie este mai buna decat Vogas (made in Turcia)?

Instalatia este foarte buna. O am si eu pe masina mea. Problema este din setare, sau o greseala la montaj. Verifica la cat sunt calibrate injectoarele. De ce dimensiuni sunt?

80

Re: probleme la instalatia de gpl

NordService wrote:
NordService wrote:
Lucian wrote:

.....Care instalatie este mai buna decat Vogas (made in Turcia)?

Instalatia este foarte buna. O am si eu pe masina mea. Problema este din setare, sau o greseala la montaj. Verifica la cat sunt calibrate injectoarele. De ce dimensiuni sunt?

Diuzele la injectoare sunt de 1.8, desi am gasit pe site-ul voltranului un "injector nozzle calculator" care imi calcula diuzele la 1.7mm
de cat ar trebui sa fie pt.:
opel corsa 4 cilindrii, motor Z12XEP; putere max 59 KW/turatie (min -1) 5600

81

Re: probleme la instalatia de gpl

Buna ziua am avut o problema cu instalatia gpl, am fost la dumneavoastra in  Drobeta Turnu Severin, ati identificat problema adica la multi supapa de pe rezervor .As vrea sa stiu daca mi-a venit piesa pt.ca ati zis ca dupa 1 mai asta inseamna pana la sfarsitu lunii sau ... Va multumesc si spert sa rezolv odata aceasta problema ca din februarie de cand am pus-o bat drumul non stop la service.Cu respect numai bine

82

Re: probleme la instalatia de gpl

Lucian wrote:

.....Diuzele la injectoare sunt de 1.8, desi am gasit pe site-ul voltranului un "injector nozzle calculator" care imi calcula diuzele la 1.7mm
de cat ar trebui sa fie pt.:
opel corsa 4 cilindrii, motor Z12XEP; putere max 59 KW/turatie (min -1) 5600

   Pentru motoare intre 1200-1500, sunt bune cele de 1.7-1.8. Ti-am spus, problema este din setare: fiind un calculator de o generatie mai noua, trebuie sa invete cei care ti-au montat-o sa-i faca setarea corecta. Masina mea (Colt-motor de 1300-95cp) merge mai bine pe gpl (are si demaraj si putere) decat pe benzina.

83

Re: probleme la instalatia de gpl

nyk wrote:

... am fost la dumneavoastra in  Drobeta Turnu Severin, ati identificat problema adica la multi supapa de pe rezervor .As vrea sa stiu daca mi-a venit piesa ....

      Ma interesez daca s-a facut comanda si-ti spun mai tarziu.

84

Re: probleme la instalatia de gpl

NordService wrote:
mariusbmm wrote:

   SAl Cristi! uite care e treaba , vad ca ai aceleasi probleme ca si me la mercedes, cand creste temperatura ceau gaz. Nu am mai asteptat sa se indure careva de aici sa i-mi raspunda ca probabil se termina toata rezerva de titei pe mapamond si nu mai avea rost raspunsul  sau poate  ca totusi am postat noi gresit aici si trebuia in alta parte( e si asta o varianta principala), dar sa revenim : solutia e simpla , instalatia nu are nimik, masina are probleme cu racirea, vezi cum stai cu termostatul si cu vascocuplajul...astea 2 le-am gasit la mine vinovate de temperatura ridicata...alta solutie nu ai daca vrei sa mergi asta vara pe gaz decat sa i-ti repari racirea...salutare

      Multumesc Marius, si-mi cer scuze si tie si lui Cristi pentru intarzierea raspunsurilor. Am avut mai multe probleme de rezolvat si am lipsit cateva zile de la intalnirile noastre, dar ma bucur ca ati incercat intre voi sa va ajutati. Asta este si ideea forumului, de a discuta impreuna problemele aparute si a impartasi intre noi rezolvarea lor.
      Acum asteptam sa ne spuna Cristi, daca s-a rezolvat problema cu solutia propusa de tine.

Nu am rezolvat problema....masina functioneaza in parametrii normali pe benzina,adica nu se incalzeste mai mult decat trebuie....am fost cu masina la service GPL majore internationale din Bucuresti cand motorul era relativ rece si totul era ok pe tester...presiune temperatura OK,dupa 20 de minute de mers si turat motorul pe gpl a sarit in benzina si nu mai vrea pe gaz..a.cuplat instalatia pe tester si spunea temperatura Ok dar presiune scazuta...???? de ce??? a schimbat senzorul de presiune convins ca este defect si surpriza face la fel...a umblat la plaman cu un imbus dandu-i presiune mai mare ..a mers nu mai sarea pe benzina dar nu putea sa regleze din soft parametrii corecti adica mergea intrerupt motorul oscila si dadea  rateuri pe esapament..daca mai lua din presiune mergea ok dar putin si trecea pe benzina.concluzia lor a fost ca este plamanul defect.....ps se poate sa fie grasala de montaj??? a fost montata in Ploiesti..plamanul de gaz este pus chiar langa radiatorul de apa iar senzorul de presiune undeva in spatele filtrului de aer intr-un loc neaerisit unde temperatura este foarte mare ....? Credeti ca putem sa o rezolvam daca da fac un drum pana la Craiova.. cu stima Cristi

85

Re: probleme la instalatia de gpl

Cristi33 wrote:

.....ps se poate sa fie grasala de montaj??? a fost montata in Ploiesti..plamanul de gaz este pus chiar langa radiatorul de apa iar senzorul de presiune undeva in spatele filtrului de aer intr-un loc neaerisit unde temperatura este foarte mare ....? Credeti ca putem sa o rezolvam daca da fac un drum pana la Craiova.. cu stima Cristi

    Draga Cristi, din ce spui tu, chiar trebuie vazuta masina! Faptul ca plamanul este langa radiator si senzorul in spate...nu e o problema care sa justifice aceasta functionare. Mi se pare mai degraba ca sunt semne ca s-ar bloca electrovalva de pe plaman, sau cea de pe multisupapa. Daca, totusi, nu-ti este greu, ar fi bine daca ai veni pana la noi cand ai timp, sa o vedem la fata locului.

86

Re: probleme la instalatia de gpl

V-ati interesat de problema mea cand vine piesa ?va multumesc

87

Re: probleme la instalatia de gpl

NordService wrote:
Cristi33 wrote:

.....ps se poate sa fie grasala de montaj??? a fost montata in Ploiesti..plamanul de gaz este pus chiar langa radiatorul de apa iar senzorul de presiune undeva in spatele filtrului de aer intr-un loc neaerisit unde temperatura este foarte mare ....? Credeti ca putem sa o rezolvam daca da fac un drum pana la Craiova.. cu stima Cristi

    Draga Cristi, din ce spui tu, chiar trebuie vazuta masina! Faptul ca plamanul este langa radiator si senzorul in spate...nu e o problema care sa justifice aceasta functionare. Mi se pare mai degraba ca sunt semne ca s-ar bloca electrovalva de pe plaman, sau cea de pe multisupapa. Daca, totusi, nu-ti este greu, ar fi bine daca ai veni pana la noi cand ai timp, sa o vedem la fata locului.

Multumesc mult pt raspuns..norocul meu este ca drumul pana sa servici si acasa este scurt 6 km dus, 6 km intors si nu apuca sa se incalzeasca prea mult deci merg pe gaz .mai mult ca sigur o sa-mi fac timp sa vin pana la Craiova  sa rezolvam problema asta daca aveti program si Sambata....oricum va dau un telefon inainte.toate cele bune

88

Re: probleme la instalatia de gpl

Cristi33 wrote:

....mai mult ca sigur o sa-mi fac timp sa vin pana la Craiova  sa rezolvam problema asta daca aveti program si Sambata....oricum va dau un telefon inainte.toate cele bune

Avem si sambata program, pana pe la ora12,30,dar stam pana terminam. Daca ne anunti ca esti pe drum, te asteptam.

89

Re: probleme la instalatia de gpl

nyk wrote:

V-ati interesat de problema mea cand vine piesa ?va multumesc

Da, miercuri poti sa ajungi la service-ul din Severin si se rezolva.

90

Re: probleme la instalatia de gpl

NordService wrote:
Cristi33 wrote:

....mai mult ca sigur o sa-mi fac timp sa vin pana la Craiova  sa rezolvam problema asta daca aveti program si Sambata....oricum va dau un telefon inainte.toate cele bune

Avem si sambata program, pana pe la ora12,30,dar stam pana terminam. Daca ne anunti ca esti pe drum, te asteptam.

Duminica am schimbat uleiul si filtrul de ulei la motor si am umblat si pe la plaman,l-am pozitionat mai in stanga radiatorului..si fara sa vreau am scos furtunelul de pe plaman care se duce la senzorul de presiune si la galeria de admisie printr-un mic teu...surpriza masina merge ca inainte si nu mai sare in benzina!!??!!?? a-ti mai intalnit asa ceva?? sa fie murdar plamanul?? se poate desface si curata eventual sa se schimbe si garniturile sau nu este recomandat??practic ce facea furtunelul acela pe plaman?? acum l-am lasat liber si trage aer pe acolo cred ca este un vacum sau asa ceva..... probabil este ceva anormal dar mie i-mi place ca merge exact ca inainte ..porneste pe benzina se incalzeste pe la 30-40 grade trece pe gaz si te unge pe suflet cat de rotund merge ..si nu stiu de ce dar parca mirosea si a gaz cand facea probleme si trecea pe benzina..avea prea mult gaz si nu avea timp sa il arda ?? sa pun un surubel pe furtunas sa nu mai traga aer fals sau sa il las asa...?? astept un raspuns cu nerabdare !!! cu stima Cristi

91

Re: probleme la instalatia de gpl

Cristi33 wrote:

......practic ce facea furtunelul acela pe plaman?? acum l-am lasat liber si trage aer pe acolo cred ca este un vacum sau asa ceva..... probabil este ceva anormal ....

    Daca merge cu furtunul scos de la senzor, e posibil acesta (senzorul) sa fie cu probleme. Ori furtunele au fost puse invers. Spune-mi ce tip de senzor ai: este cel mic, dreptunghiular? Are doua iesiri : una spre reductor (plaman) si una spre galeria de admisie, catre vacuum. Pe senzor este un P si un V, ultimul trebuie sa mearga spre vacuum. Pe care din ele l-ai scos?

92

Re: probleme la instalatia de gpl

NordService wrote:
Cristi33 wrote:

....... probabil este ceva anormal ....

    Daca merge cu furtunul scos de la senzor, e posibil acesta (senzorul) sa fie cu probleme. Ori furtunele au fost puse invers. Spune-mi ce tip de senzor ai: este cel mic, dreptunghiular? Are doua iesiri : una spre reductor (plaman) si una spre galeria de admisie, catre vacuum. Pe senzor este un P si un V, ultimul trebuie sa mearga spre vacuum. Pe care din ele l-ai scos?

Instalatia a avut un senzor mic dar cei de la service Majore Internazionale l-au schimbat crezand ca este defect cu unul nou mai mare..au fost nevoiti sa schimbe si mufa ..dar l-au schimbat degeaba.....si cel mic si cel care este pe masina avea doua iesiri,in momentul de fata  din iesirea de la senzor pe care scrie "P" pleaca un furtunas la rampa de injectie in capatul opus furtunului gros de gaz....iar din iesirea "V" pleaca un furtunas lung de 10cm intra intr-un  mic teu si pleaca mai departe doua furtunele ...unul in galeria de admisie iar celalalt intra in plaman...(pe asta l-am scos eu din plaman ) daca pun degetul pe furtunas se simte cum trage aer si scade turatia motorului dar se stabilizeaza..la fel face si cand il las liber creste turatia o secunda dupa care revine la normal......azi chiar am facut 120 km in oras fara probleme ....in concluzie ce este montat gresit sau stricat????? toate cele bune Cristi

93

Re: probleme la instalatia de gpl

Cristi33 wrote:

...in concluzie ce este montat gresit sau stricat????? toate cele bune Cristi

In concluzie, Cristi, este bine montat! Dar, hai sa mai incercam ceva: inainte de mufa cea noua, pe cablajul vechi, sunt niste fire, unul rosu si unul albastru. Leaga-le intre ele, si fa o proba. Pune si furtunelul ala la loc atunci cand faci proba. Astept sa-mi spui cum se comporta!

94

Re: probleme la instalatia de gpl

NordService wrote:
Cristi33 wrote:

...in concluzie ce este montat gresit sau stricat????? toate cele bune Cristi

In concluzie, Cristi, este bine montat! Dar, hai sa mai incercam ceva: inainte de mufa cea noua, pe cablajul vechi, sunt niste fire, unul rosu si unul albastru. Leaga-le intre ele, si fa o proba. Pune si furtunelul ala la loc atunci cand faci proba. Astept sa-mi spui cum se comporta!

asa am facut azi dimineata dupa ce am ajuns la servici am legat cele doua fire intre ele am pus si furtunelul pe plaman..motorul mergea OK a avut mici oscilatii de turatie la fiecare decelerare dar se stabiliza repede,asta atunci cand motorul era cald.Cand am plecat de la servici la ora 19 masina a pornit pe benzina si a trecut pe gaz dupa ce sa incalzit..nu a mai avut acele oscilatii de turatie si chiar sa comportat foarte bine..in cei 6 KM pana acasa si nici nu mai miroase a gaz!!!ramane sa o vedem la drum mai lung... Deci noi ce am facut?? am anulat senzorul de presiune?? ECU vede acum presiune maxima?? ce rol are furtunelu pe plaman??oricum MULTUMESC foarte mult pentru toate raspunsurile si sfaturile pe care mi le-ai dat si rabdarea fata de problemele noastre !!FELICITARI pt forum chiar este util...... daca sa rezolvat problema dau o bere ,si daca nu sa rezolvat tot dau o bere ca pana la urma o rezolvam...cu stima Cristi

95

Re: probleme la instalatia de gpl

Cristi33 wrote:

.... Deci noi ce am facut?? am anulat senzorul de presiune?? ECU vede acum presiune maxima?? ce rol are furtunelu pe plaman??....

     Da, am anulat senzorul de presiune, care la un anumit moment, da informatie ECU-ului de presiune minima gpl. Atunci ECU considera ca a ramas fara gpl (nivel tradus de fapt prin presiunea de gpl din rezervor), si face trecerea pe benzina. Anulandu-l, ECU vede presiune mare si nu mai face trecerea. Furtunelul de pe plaman este legat la vacuumul din admisie si regleaza presiunea in reductor (plaman) in functie de sarcina. Iti multumesc pentru aprecieri si ma bucur ca te-am putut ajuta. Astept in continuare vesti de la tine!

96

Re: probleme la instalatia de gpl

buna ziua
acum citeva zile am montat si eu pe un ford mondeo cu motor de 1,8 16 valve si 115 cp o instalatie secventiala marca tomasse tto demontata de pe o solenza.
masina merge bine,trage,dar dupa ce merg mai mult prin oras sare singura pe benzina.
adica ledul verde de pe comutator clipeste asa cum face dimineata cind e motorul rece si trebuie sa astept sa se incalzeasca.
daca apas butonul o data se stinge de tot ledul si merge pe benzina
daca il apas iar pleaca pe gaz si merge putin si iar incepe sa clipeasca.....
fac treaba asta de citeva ori si pina la urma nu mai cupleaza deloc si merge doar pe benzina
daca o las un pic sa se raceasca,merge normal trece singura pe gaz si merge bine o perioada apoi iar incepe........
puteti sa-mi dati si mie un sfat,o idee,ceva??

97

Re: probleme la instalatia de gpl

mondeo ph wrote:

......puteti sa-mi dati si mie un sfat,o idee,ceva??

  Ai citit recomandarile celor de mai sus, ca au avut cam aceeasi problema ca tine? Sa nu o luam de la inceput, verifica si tu circuitul de apa al masinii( vezi daca  se incalzeste reductorul), senzorul de temperatura, de presiune, sa inlaturam din start aceste aspecte. Spune-mi cum stai cu astea si mai vorbim!

98

Re: probleme la instalatia de gpl

NordService wrote:
nyk wrote:

V-ati interesat de problema mea cand vine piesa ?va multumesc

Da, miercuri poti sa ajungi la service-ul din Severin si se rezolva.

Buna ziua nu am putut ajunge sapt trecuta pt .ca am fost plecat din localitate pot sa vin maine ?

99

Re: probleme la instalatia de gpl

nyk wrote:

... pot sa vin maine ?

    Da, maine e perfect!

100

Re: probleme la instalatia de gpl

mondeo ph wrote:

buna ziua
acum citeva zile am montat si eu pe un ford mondeo cu motor de 1,8 16 valve si 115 cp o instalatie secventiala marca tomasse tto demontata de pe o solenza.
masina merge bine,trage,dar dupa ce merg mai mult prin oras sare singura pe benzina.
adica ledul verde de pe comutator clipeste asa cum face dimineata cind e motorul rece si trebuie sa astept sa se incalzeasca.
daca apas butonul o data se stinge de tot ledul si merge pe benzina
daca il apas iar pleaca pe gaz si merge putin si iar incepe sa clipeasca.....
fac treaba asta de citeva ori si pina la urma nu mai cupleaza deloc si merge doar pe benzina
daca o las un pic sa se raceasca,merge normal trece singura pe gaz si merge bine o perioada apoi iar incepe........
puteti sa-mi dati si mie un sfat,o idee,ceva??



am rezolvat problema.......era de fapt pana prostului.....adica nu mai aveam gaz in butelie si de aia trecea singura pe benzina.

m-a pacalit faptul ca nu era setat bine indicatorul cu leduri si nu mai merge buzzer-ul ce te anunta ca nu mai ai gpl.
la mine era aprins ledul verde in loc de cel rosu si eu credeam ca mai am gaz dar de fapt nu mai era.
m-am intors la service si mi-au reglat indicatorul cum trebuie.....iar acu e totul ok.