51

Re: lambda aprins cand merg pe glp

Avand in vedere ca sunt din ploiesti si mi-ar fi greu sa vin pana in craiova, ce emulator si ELC- electronic lambda control trebuie sa achizitionez si dupa instalarea lor cum trebuie setate? pe calculator sau este ceva automat?

52

Re: lambda aprins cand merg pe glp

Alexandru wrote:

Avand in vedere ca sunt din ploiesti si mi-ar fi greu sa vin pana in craiova, ce emulator si ELC- electronic lambda control trebuie sa achizitionez si dupa instalarea lor cum trebuie setate? pe calculator sau este ceva automat?

 
   Numai instalatia secventiala se seteaza pe calculator, cea clasica se regleaza manual. Emulatorul poate sa fie de la orice tip de instalatie, dar ELC-ul ar trebui sa fie de Marini, sau unul care sa se potriveasca. Reglajul trebuie facut pe analizorul de gaze, pentru un amestec optim, dar chiar si asa este foarte predispus rateurilor in admisie. De aceea noi recomandam la acest tip de motor instalatia secventiala. Am incercat si noi cu clasica, acum cativa ani, si am vazut ca merg prost si fac probleme mereu.

53

Re: lambda aprins cand merg pe glp

Faza este ca nu ma deranjeaza rateurile, ma deranjeaza ca mi se opreste la relanti. Daca as pune acele doua piese s-ar rezolva problemele cu relantiul ?

54

Re: lambda aprins cand merg pe glp

La Nordservice cat m-ar costa inlocuirea instalatiei actuale cu o instalatie care sa functioneze in parametri normali?

55

Re: lambda aprins cand merg pe glp

Alexandru wrote:

Faza este ca nu ma deranjeaza rateurile, ma deranjeaza ca mi se opreste la relanti. Daca as pune acele doua piese s-ar rezolva problemele cu relantiul ?

  Si rateurile si relantiul apar din cauza faptului ca nu se face amestecul corect. Calculatorul masinii actioneaza numai pentru benzina, nu si pentru gpl.

56

Re: lambda aprins cand merg pe glp

Alexandru wrote:

La Nordservice cat m-ar costa inlocuirea instalatiei actuale cu o instalatie care sa functioneze in parametri normali?

    Instalatia secventiala la noi costa 2300,00roni, pentru instalatia cu rezervor cilindric.

57

Re: lambda aprins cand merg pe glp

Am si eu un volvo 960.motor de 2.0 turbo.16V. 140kw/190CP.injectie multipunct.Ce instalatie GPL se poate pune pe ea si cam la ce pret?

58

Re: lambda aprins cand merg pe glp

ionutog wrote:

Am si eu un volvo 960.motor de 2.0 turbo.16V. 140kw/190CP.injectie multipunct.Ce instalatie GPL se poate pune pe ea si cam la ce pret?

    In topicul acesta vorbim despre altceva. Daca doresti aceste informatii, discutam pe mail, sau pe mesajele de pe site. Ca sa putem stabili cat de cat pretul, si tipul instalatiei trebuie sa mai stim cati cilindrii are, anul fabricatiei si in ce norme euro se incadreaza. Dar...asa cum am scris pe site, de preferat ar fi sa vedem masina!

59

Re: lambda aprins cand merg pe glp

Pentru cei care au probleme cu sonda lambda e bine de retinut anumite astpecte.Pe masina mea un aveo cu motor de 1.4 16V am o instalatie tomasseto si electronica stag 200-4.

1.Sonda lambda e obligatorie pentru functionarea corecta a instalatiei.
2. Legatura la sonda lambda de face prin lipire la firul de semnal(pe acel fir in functie de turatie si presiunea absoluta din galeria de admisie trebuie sa cititi intre 0 si 0.9 V)
3. Stag 200 nu are emulator de lambda , deci daca cei care au instalat-o au taiat firul care duce la ECU-ul masini sunt niste inapti.
4. Sondele lambda sunt cu 3 sau 4 fire(la 3 fire un fir de masa unul de +12V si un fir de semnal,la cele cu 4 apare in plus firul de incalzire pentru sonda lambda )
5. Instalatiile de GPL sunt cu sau fara emulatoare de lambda.PEntru cele fara emulatoare de la instalatie se lipeste doar un fir(la mine e violet) la firul de semnal de la sonda.La cele cu emulator se lipesc 2 fire pe firul de la sonda si apoi intre cele 2 lipituri se taie firul sondei deorece semnalul de la lambda va intra direct in calculatorul de gaz iar acesta va da mai departe un semnal spre ECU-ul masinii care sa emuleze lambda pe care de fapt ECU-ul masinii nu il mai vede.

60

Re: lambda aprins cand merg pe glp

Ender, este oarecum adevarat ce spui dar, poate ai aflat ca toate instalatiile secventiale au un emulator. La unele este extern (de ex. PRINS), la altele este intern. In general, instalatiile de generatie noua, merg pe sistemul MASTER-SLAVE. Adica, ECU-ul instalatiiei fiind legat la ECU-ul masinii,  primeste  toate semnalele de la acesta din urma. Prin urmare, nu mai este necesar sa legi sonda lambda la instalatie, pentru ca oricum ECU-ul masinii transmite toate corectiile necesare. Deci, la instalatiile noi aparute, chiar si la TOMASETTO,  nu mai este indicat sa tai firul de la sonda, pentru ca oricum instalatia nu mai primeste semnal direct de la ea.

61

Re: lambda aprins cand merg pe glp

Stag200 nu e asa noua cum pare,la ECU nu se leaga in nici un fel,se leaga doar la sistemul de injectie,de aia are senzor map propriu si semnal de lambda separat.Probabil vorbesti de un stag300 premium care are conector OBDII , ala da nu are nevoie de nimic,ia totul de la ECU.Am si eu cateva intrebari daca se poate:

1. Eu am interfata de GPL si imi reglez singur instalatia.Initial am avut duzele de la injectoare de 1.75 mm si consum foarte mare,primeam eroarea "injector nozzles too small" la calibrare,dupa ce m-am certat bine cu cei de la service am reusit sa-i conving sa imi mareasca gaura duzei la 2mm .Inainte aveam multiplicatorul de gpl la 2.2 acum a scazut la 1.5 in urma recalibrarii si desigur au scazut proportional si timpii de injectie si consumul pe GPL. eu am motor de 69 kw,deci 17.25 kw pe cilindru...nu era mai bine o gaura de 2.1 sau chiar 2.2 mm?
2. As dori sa imi recomandati pe viitor o instalatie care sa se autoregleze excelent,adica sa copieze curba de benzina pe gaz foarte bine indiferent de regimul de mers,fara zeci de mii  de ajustari cum fac eu pe stag200-4.Adica cand merg  in anume fel suprapun cele 2 curbe foarte bine,dar daca intervine ceva in trafic si trebuie sa turez mai tare ,sau sa merg mai subturat automat cele 2 curbe sunt foarte diferite.Exista o astefel de instalatie care sa copieze timpii de injectie de pe benzina sa-i dea pe gaz in timp real?

62

Re: lambda aprins cand merg pe glp

Cica STAG 300 Premium se autoregleaza. Mai sint pe la Prins dar amindoua se duc peste 3000RON dupa cite stiu...
La tine problema e ca nu au corelat diuzele cu presiunea. Daca pui diuze mai mici decit recomandat maresti presiunea si ai timpi de injectie relativ mici spre 1.5-1.6.
Eu am fost in aceeasi situatie, si acum am incercat cu 1.9 si presiune 1.3-1.4.
Merge bine mai trebuie bibilita sa nu mai dea sonda eroare...

63

Re: lambda aprins cand merg pe glp

lascarica,aici gresesti.Pt acelasi motor cu cat maresti duzele cu atat iti scad timpii de injectie in urma recalibrarii.De exemplu eu la duze de 1.75 mm aveam 6.1 ms timp de in jectie pe gaz la relanti,cu duze de 2 mm am 4.6 ms la relanti(in ambele situatii timpul de injectie pe benzina la relanti e de aprox 2.7 ms).
Cand ma refer la multiplicator ma refer la multiplicatorul dintre injectia de gaz si cea de benzina pe harta de injectie care la relanti e de 1.5 si teoretic la timp de deschidere de 15ms pe benzina trebuie sa scada la 1 multiplicatorul.
Nu stiu cum se uploadeaza imagini pe acest forum , ca as fi uploadat un print screen ca sa vezi despre ce vorbesc

64 (edited by lascarica 2010-08-23 18:18:54)

Re: lambda aprins cand merg pe glp

Foloseste butonul de post reply (nu quick reply) si ai posibilitatea sa atasezi si poze.
Pai asa am zi si eu apropo de diuze. La aceeasi presiune scade factorul de multiplicare implicit timpul de injectie pe GPL.
Dar daca montatorul din "experienta" pune diuze mai mica, mareste presiunea si atunci ai acelasi debit, la acelasi timp de injectie.
Cind am avut si eu "injector nozzles too small" au marit presiunea de la 1.1-1.2 cit era "default" la 1.3-1.4
La mine, cu diuze de 1.75, presiune 1.3-1.4 aveam multip 1.6 max.
Acum cu diuze de 1.9 multip. a scazut la 1.3 max.
Se pare ca acum cu diuzele marite merge f bine  si cu motorul rece si incalzit bine...
Cu 1.75 dupa ce se incalzea motorul dadea in nas pe la1500-2000rpm, dupa care mergea bine...
Acum dracu stie care e raportul optim presiune, diuze, timpi de injectie/factor de multiplicare.
Pina la urma pt obtinerea aceluiasi debit poti sa ai o droaie de combinatii...

65

Re: lambda aprins cand merg pe glp

salut tuturor
am si eu o problema
am logan 1.4 din 2005
am pus gpl milano nul asta in ianuarie
sa fiu scurt
probleme:
- a scazut ralantiul de la 850 la 750 si pe gaz si la benzina
-tremura motorul pe gaz
-dupa ce trece pe gpl nu tine ralantiul, cind a trecut putin timp de la trecere ,din turatie mare( ca atunci la semafor) se opreste
- se aude un tacanit subtire la un injector de gaz
-se aprinde ledul ala de la check engine si merge f.f.f.f rau , trepideaza, nu pot accelera,si trebuie sa trec iar pe benzina un timp, pina isi revine
- amestecul este saracit(si la benzina si la gaz, dar asta numai dupa ce am pus gpl) iar consumul este undeva la 10 % in afara si mult mai mult in oras
as vrea sa aflu si parerea dv si eventual sa vin la o revizie , sau ceva de genul asta
la montator nu mai vreau pt ca nu s-a rezolvat nimic de atitea ori. el da vina numai si numai pe sonda lambda
dar de ce afecteaza ralantuil pe benzina?
de ce porneste mai bine pe benzina cind am oprit gazul din buton?
si cind nu, porneste si se opreste?
are asta ceva de-a face cu sonda?
va rog sa imi spuneti si unde v-as putea gasi in bucuresti
multumesc

66

Re: lambda aprins cand merg pe glp

revin
ca am uitat sa scriu ce am facut
am schimbat bujii
am reglat culbutorii( la dacia -dar am unele rezerve ca a fost facut bine)
am curatat injectoarele
am verificat catalizatorul
am curatat motorasul pas cu pas( l-am si schimbat cu unul de la alt logan sa vad diferenta -daca ar fi-dar nu era)
am schimbat fise
am pus de la alt logan delcoul
s-a verificat senzorul de pe volanta, cel de aer si inca unul de la motor ,nu stiu care
s-a facut o diagnoza pe soft
rezultat?
nimic
doar ca sondele lembda citesc ca am amestec saracit
asta e tot?
ce as mai putea face?

67

Re: lambda aprins cand merg pe glp

Probabil ca rampa de injectoare este MILANO, si are unul sau mai multe injectoare care nu mai etanseaza. Mersul in gol este neregulat, si motorul porneste greu din cauza faptului ca injectoarele nu etanseaza bine si ineaca motorul. Sonda lambda citeste un amestec sarac, din cauza ca factorul de multiplicare este mic, din setare, si la anumite regimuri de functionare ale motorului, nu asigura debitul necesar.
      "Tacanitul" de la injector apare din cauza garniturii inelare din capatul pistonasului injectorului, care este uzata si nu mai amortizeaza zgomotul.
       Daca pe benzina check-ul nu se aprinde, inseamana ca sonda functioneaza corect.
       Noi avem service doar in Craiova si Dr. Tr. Severin.

68

Re: lambda aprins cand merg pe glp

Buna ziua in primul rand, as dori sa stiu si eu daca montand o instalatie de gpl pot scapa de problema sondei lambda care banuiesc ca e defecta (motivul motorul merge neregulat in momentul accelerari motorul da ssa moara si apoi se tureaza si martorul check engine aprins tot timpul , daca ma puteti ajuta cu cateva sfaturi care ar putea fi problema , sonda catalizatorul sau ce alta problema ar putea exista.Masian este o toyota corolla din 2000 mootr 1,6 16 v euro 3

69

Re: lambda aprins cand merg pe glp

lorix wrote:

Buna ziua in primul rand, as dori sa stiu si eu daca montand o instalatie de gpl pot scapa de problema sondei lambda ....

Din pacate, Lorix, pentru masina ta trebuie neaparat sa montezi o secventiala si aceasta este foarte mult influentata de starea tehnice a masinii. Calculatorul instalatiei este in legatura cu cel al masinii si copiaza de pe benzina tot si fiind si mai sensibila pe gpl, va merge si mai rau. Pana la sonda lambda incearca si verifica aprinderea: poate e vorba de niste bujii uzate, fise care fura curent, bobina uzata. Martorul sta aprins si pentru o aprindere defectuoasa. Tine-ma la curent!

70

Re: lambda aprins cand merg pe glp

Am si eu o problema cu martorul check engine de cand am pus o instalatie secventiala TOMASETTO STAG 200 pe Opel Corsa C (1200cmc 16v, 75cp, 2004): acel martor a stat aprins tot timpul de cand am instalatia montata(2luni) pana ieri cand m-am gandit sa desfac firul care vine din computerul instalatiei si se leaga pe un fir negru al sondei lambda (prima sonda, cea care e inaintea catalizatorului). dupa ce am resetat si computerul masinii, (am scos bateria o noapte intreaga) nu mai am niciun cod de eroare stocat (inainte aveam de 2 ori stocat P0170-fuel trim malfunction).
credeti ca ar afecta cu ceva acel fir de la GPL care nu mai e legat la sonda lambda? practic eu am lasat sonda lambda cu firele ei asa cum a fost inainte sa pun instalatia GPL.

daca ar fi un amestec de combustibil prea bogat/sarac s-ar mai fi aprins si acum check-ul nu? urmeaza sa vad daca se mai aprinde in urmatoarele zile.

astept un raspuns de la dvs.

PS: in ploiesti aveti vreun service?

71

Re: lambda aprins cand merg pe glp

La functionarea pe gpl, sonda lambda a masinii are rol doar de monitorizare a amestecului. Daca i se scot firele, nu are influenta in functionare, dar ar fi bine sa urmaresti consumul, sa nu indice faptul ca, totusi, nu ai amestecul la gpl reglat bine .
Imi pare rau, dar nu avem service decat in Craiova si Dr. Tr. Severin.

72

Re: lambda aprins cand merg pe glp

Mie imi da impresia ca ar consuma cam multicel. cum se regleaza instalatia de fapt? sunt niste cifre exacte care se baga in computerul instalatiei GPL?

va multumesc pentru raspuns

73

Re: lambda aprins cand merg pe glp

Eu iti recomand sa faci reglajul la un service autorizat. Instalatiile secventiale nu sunt asa simplu de reglat cum sunt instalatiile clasice. E adevarat ca  la noi in Romania toata lumea se pricepe la orice. De-aia ne si merge asa bine!

74

Re: lambda aprins cand merg pe glp

nu vroiam sa fac eu reglajul... unde nu e treaba mea nu ma bag  + ca instalatia e in garantie. vroiam doar sa stiu niste pasi de reglaj sa urmaresc baietii de la service sa vad daca fac ce trebuie. ca poate ca nici ei nu stiu cu toate ca sunt populari in ploiesti...
oricum, va multumesc pentru raspuns

75

Re: lambda aprins cand merg pe glp

Vezi daca totusi, dupa reglajul lor, s-a rezolvat problema. Daca nu, ma anunti si mai vorbim atunci. OK?