376

Re: probleme la instalatia de gpl

Scuze cred ca nu m-am facut inteles. Deci problema este in felul urmator. Daca pun benzina de 50 de lei merg cu masina 100 de km, daca pun gaz de 50 de lei, merg acum tot 100. Dupa reglajul ala la service am mers prima data 135, a doua oara 125 si acum iar 100. Si inca ceva cind masina este rece porneste pe gaz la sfert, dar dupa ce se incalzeste nu porneste direct pe gaz decit daca ii dau zdravan la cheie. Motorul este injectie monopunct.

377

Re: probleme la instalatia de gpl

Aaa! Am inteles acum! De fapt tu spui ca-ti consuma  bani la fel ca pe benzina. Pentru consum mare pe gpl, si pornire grea cand este motorul cald, trebuie verificata electrovalva de gaz, schimbat filtrul de gaz, verificata aprinderea masinii: bujii, fise bujii, bobina. Dupa care ne spui cum merge si mai vedem.

378

Re: probleme la instalatia de gpl

Pai nu vreau doar sa scot conductele,vreau sa le scot si sa tin deschisa electrovalva de pe multivalva cat sa iasa tot din butelie,dar inainte de asta o sa merg pe gpl pana nu mai trage masina,am ramas o data fara gpl in butelie si banui ca atunci cand mai ramane 1-2litri in butelie nu e asa riscant sa ii dau drumu la gaz...dar o sa pun o intrebare la un service care se ocupa cu montaj de instalatii in ploiesti si daca nu-mi cer prea mult apelez la ei sa desfaca multivalva
stima,iulian.

379

Re: probleme la instalatia de gpl

Ce vrei tu sa faci, doar scapi de presiunea din butelie, ori eu am inteles ca tu ai apa in gaz. Apa nu iese pe la multisupapa

380

Re: probleme la instalatia de gpl

am facut un test: am mers 300 km pe gpl si benzina in rezervor de 20 lei si am ramas fara benzina(la pornire se auzea cum pompa nu mai tragea nimic). exact in aceleasi conditii(ca fac drumul iasi-bacau in weekend) dar cu emulatorul injectoarelor scos nu am mai consumat benzina. cu aparatul de masura am observat ca atunci cand e pe gpl si o accelerez apar niste variatii mici de tensiune la injectoare. iar cand e pe gpl si cuplez emulatorul, motorul da sa moara. ma gandesc ca poate si la pompa apar variatii de tensiune mici. dar totusi pompa ar functiona in cazul asta?

381

Re: probleme la instalatia de gpl

Am inteles Lush, dar tu ai spus ca ai scos pompa din circuit, iar eu ma intreb cum poate sa mai mearga o masina pe benzina, cu pompa de benzina scoasa din circuit (adica intrerupta)?. Asta nu am inteles ! Ai incercat sa-i montezi un releu in circuitul pompei? Cand treci pe gpl s-o intrerupa? Vezi daca face la fel cu alt comutator, s-ar putea sa fie asta defect! In situatia in care ar merge si pe benzina si pe gaz, ar merge foarte prost, ca merge innecata. In situatia in care, comutatorul iti arata ca merge pe gaz, si merge numai pe benzina, atunci e comutatorul defect. Emulatorul ai zis ca l-ai schimbat cu altul si tot asa a facut. Sau n-am retinut eu bine!

382

Re: probleme la instalatia de gpl

Un sfat va rog .Opel astra h-1,4- 2007 - instalatie gpl montata din fabrica olanda  koltec-necam 397 . Acum 20 zile am aduso din olanda, 2200 km pe gpl a mers super ok pana in BUCURESTI. Dupa 3-4 zile am alimentat ,prima problema ,am simtit mios de gas in masina ,ulterior scaderi de relatiu si in acceleratie lenta  dadea in nas (daca bruscam acceleratia mergea), iar a doua zi nu a mai vrut sa treaca deloc pe gas .Am alimentat de la alta pompa dar degeba. Pe benzina merge foaret bine . Trece pe gas numai in mers in turatie progresiva,cum iau piciorul de pa acceleratie trece pe benzina.  in BUCURESTI  5 servisuri mi-au zis a nu ma pot ajuta pentru ca nu au soft.

383

Re: probleme la instalatia de gpl

Cei de la service-urile unde ai fost, au incercat sa verifice filtrele de gpl? Sa-i faca o curatare? O verificare la electrovalve? Sa nu fie vreuna blocata? De cand este montata? Cati km are total, de cand e instalatia montata?

384

Re: probleme la instalatia de gpl

am o instalatie de gaz BRC pe o dacie din 97 si mergea ffff bine pana acum 1 luna cand am inceput sa nu o mai pot pornii pe gaz,daca merg cu ea pe gaz nu este nici-o problema dar daca am oprit-o nu o mai pot porni decat intai pe benzina si apoi o dau pe gaz in rest merge fff bine,nu vrea sa mai porneasca pe gaz ,cand au inceput problemele mai pornea la a treie a patra cheie dar acum omor si bateria si cand vrea ea porneste,ma puteti ajuta si pe mine cu un sfat va rog

385

Re: probleme la instalatia de gpl

Nimeni nu a incercat sa curete sau sa verifica (au motivat ca nu au soft ), incerc sa le spun eu .
Masina are 175000 km . Instalatia este montata de cand este masina de noua  2007 . Va multumesc ,am sa revin.

386

Re: probleme la instalatia de gpl

eftinca daniel wrote:

am o instalatie de gaz BRC pe o dacie din 97 si mergea ffff bine pana acum 1 luna cand am inceput sa nu o mai pot pornii pe gaz,.....

Trebuie verificata electrovalva de gaz: schimbat filtrul de gpl si curatata. Cati km ai rulat pe gpl? E montata cu mixer, la carburator, sau cu stut? Daca e cu mixer, verifica etanseitatea, sa nu traga aer fals pe acolo. Schimba filtrul de aer, verifica aprinderea (fise, bujii- daca sunt vechi, schimba-le), si refacut reglajul de amestec.

387

Re: probleme la instalatia de gpl

samir wrote:

Nimeni nu a incercat sa curete sau sa verifica (au motivat ca nu au soft ), incerc sa le spun eu .
Masina are 175000 km . Instalatia este montata de cand este masina de noua  2007 . Va multumesc ,am sa revin.

Softul nu are legatura cu intretinerea instalatiei. Se schimba filtrele, se curata, si sa speram ca nu e nevoie de softare. Te astept cu vesti!

388

Re: probleme la instalatia de gpl

va rog ,nu i-mi raspude si mie cineva

389

Re: probleme la instalatia de gpl

multumesc ,mult, aprinderea este buna caci pe benzina porneste la sfert,iar la carburator are un stut infiletat si as dorii sa schimb furtunul de la robinet si pana la carburator ,v-a rog s-ami ziceti si mie ce fel de furtun sa cumpar,am facut un test sa vad cat consuma pe gaz ,mentionez ca stau in TULCEA si am facut plinul cu gpl si am fugarit-o oleaca pana la CONSTANTA unde sunt cam 125-130 km unde am facut plinul chiar pe varianta langa metro si pana acolo mai  este ceva de mers si cand am facut plinul iar au intrat 7,5litri voi ce spuneti e bine sau rau,am masina din 2005  dar 5ani si ceva masina a stat pe dreapta pana am intrat eu in posesia ei si totusi este dacie sunt fffff multumit de ea si de instalatia de gaz brc ,v-a multumesc

390

Re: probleme la instalatia de gpl

am peste 100000de km cu ea  mentionez ca am mai avut acelas model de instalatie si pe alte masini si nu am avut probleme
si nu am umblat la instalatie pana acum,nici  de curatat si de schimbat nimic si au mers perfect

391

Re: probleme la instalatia de gpl

eftinca daniel wrote:

am peste 100000de km cu ea  mentionez ca am mai avut acelas model de instalatie si pe alte masini si nu am avut probleme
si nu am umblat la instalatie pana acum,nici  de curatat si de schimbat nimic si au mers perfect

Daniel, tocmai asta e greseala pe care o fac multi posesori de gpl: daca merge, nu-i mai fac nici-o verificare, nici-o schimbare, nici-o revizie, nimic: merg cu ele pana nu mai merg. Am discutat de nenumarate ori pe acest forum, dar iti mai spun si tie inca o data, in speranta ca vor intelege pana la urma toti cei care citesc: instalatiile montate fac parte din motor. Asa cum se face revizia motorului (chiar daca merge): schimbat ulei+filtru, schimbat bujii, fise, etc., asa se face si revizia instalatiei, de preferat o data cu cea a motorului. Daca se neglijeaza si se merge cu ea pana nu mai merge, poate fi de cele mai multe ori prea tarziu pentru componente scumpe, cum este de exemplu reductorul (plamanul), care costa intre 270-450lei, depinde ce tip este. Si acesta este primul afectat, pentru ca se imbacsesc membranele din el, se rigidizeaza, sau se fisureaza si nu se mai poate face un reglaj cum trebuie. Instalatia BRC, este printre cele mai bune si e pacat sa nu o intretii.
Vezi ca avem pe forum un topic : cum se face sa se stabileasca consumul corect "Determinare consum gpl", la "DIVERSE".

392

Re: probleme la instalatia de gpl

Am si eu o problema ciudata la un cielo cu o instalatie bigas.am observat ca daca masina sta la soare la temperaturi peste 20 grade nu mai vrea sa merga pe gaz pe benzina merge fara probleme.mentionez ca in sezonu rece nu este nici o problema de genu asta.la fel mi se intampla si daca alimentez cu gaz seara dupa o zi calduroasa, plec pe gaz de acasa, alimentez..iar cand sa plec nu mai merge pe gaz.Care este problema ???

393

Re: probleme la instalatia de gpl

Ai vazut care e regula: ca sa putem sa dam un diagnostic (avand in vedere ca ne dam cu parerea pe nevazute), da si tu niste amanunte- cati km are rulati pe gpl, cand ai facut ultima data verificarea si intretinerea instalatiei, cand ai schimbat filtrul de gpl, cand ai schimbat (in km) ultima data filtrul de aer al masinii, bujiile si fisele. Astea sunt elemente foarte importante in functionarea pe gaz.

394 (edited by LOPY 2011-04-30 15:12:11)

Re: probleme la instalatia de gpl

NordService wrote:
LOPY wrote:

.....Buna, sunt din Focsani, dar aici nu am gasit pe nimeni care sa elucideze misterul instalatie gpl, te rog sa-mi spui daca se poate face o verificare la atelierul vostru ? eventual o data cand asi putea veni. Multumesc.

Inainte de a te pune sa faci un drum pana la noi (care nu prea e chiar o plimbarica), hai sa elucidam ce tip de instalatie ai: GENIUS?... sau FLY? Uita-te pe calculatorul (ECU) instalatiei si vezi ce scrie! Daca e GENIUS, e mai greu sa gasesti la cineva s-o rezolvi, pentru ca e o instalatie de o generatie cam veche. Nu mi-ai raspuns daca ai verificat aprinderea masinii si senzorul de oxigen, asa cum ti-am recomandat in post-ul trecut. Daca instalatia este montata asa de demult, si mai ales, nu a functionat continuu in acest timp, mai mult ca sigur ca necesita o curatare si un schimb de filtre.
In Buzau este unul din cei mai importanti importatori de BRC din tara. Sunt mai aproape de tine si poti lua legatura cu ei mai usor. Iti dau link-ul urmator sa-i contactezi , daca vrei:  http://crcgrup.ro/instalatiigpl/  .
Astept sa-mi spui ce-ai rezolvat!


Buna, revin cu modelul si tipul instalatiei gpl: BRC FLY GAS  FLYNG INJECTION, scrie pe calculator, ce ziceti se poate gasi undeva in tara tester pentru ea? Mentionez ca cei de la Buzau nu au vrut sa se bage, ei ar fi de parere sa schimb instalatia, cu toate ca nu au vazut-o si nici nu au facut o diagnoza sa vada ce e crapat sau dereglat la ea, si apoi sa tragem concluzii cu privire la inlocuirea ei. Asta e... Am facut si fotografii cu instalatia si calculatorul instalatiei, dar din pacate nu pot sau nu stiu sa le atasez aici. sad In privinta aprinderii si a senzorului de oxigen, am facut o diagnoza motorului si:


Erorile au fost urmatoarele:

1. P0130 A O2- SENZOR UPSTREAM TWC (R22)

2.P0171 PART TROTTLE SELF ADAPTATION AL LIMIT VALUE (A61)

3.P0300 B MISFIRING DAMAGE CIL.3; CIL4.

Tipul care a facut diagnoza nu prea se pricepe sa-mi spuna si ce inseamna codurile acelea de eroare, fapt cert este ca dupa resetarea lor, am mers ( numai pe benzina), cu un consum de 14% in oras si 6,8% - la viteze de pana in 100km/h - 9,5%- la viteze intre 100- 170 km/h , asta in afara orasului, deci la drumuri lungi ,distante de peste 200km.

Trebuie sa mai fac o diagnoza sa vad daca mai apar acele erori, asta deoarece cred ca instalatia de gaz a crapat sau s-a dereglat (neavand nimeni tester pentru modelul meu de instalatie gpl-BRC FLY) , si in acest caz , erorile date de functionarea pe gpl, sa fie memorate de calculatorul masinii, grupul de injectoare gpl,neavand un debit de gaz conform valorilor calculatorului masinii sa-mi dea peste cap si sondele lamda sau mai stiu eu ce traznai reprezinta codurile de eroare mentionate mai sus. Oricum daca ma poate ajuta cineva cu "TRADUCEREA CODURILOR", poate rezolvarea misterului cu consumul la CLK ar avea sorti de izbanda.

Ce va mai pot spune, este faptul ca nu are un demaraj spectaculos, parca ceva o infraneaza cand ii dau talpa, abia dupa 4000 rotatii/min se vede o schimbare cu vedere la acceleratia masinii. Mentionez ca are filtre aer , benzina schimbate. Tipul cu diagnoza mi-a spus ca ar putea fi catalizatorul infundat , stie careva cum pot verifica daca un catalizator mai functioneaza in parametri sau nu??? In speranta ca , DA,

Va multumesc anticipat.

395

Re: probleme la instalatia de gpl

revin si eu cu o intrebare pentru un vw polo classic din 2001 cat ar costa o instalatie de gaz

396

Re: probleme la instalatia de gpl

Daca e din 2001, e cel putin E3, daca nu chiar E4. Asta inseamna ca nu se poate monta decat instalatie secventiala. Pentru VW recomandam un Tomasetto STAG 200, la 2400,00 cu rez. cil., sau 2700,00 cu cel in locul rotii de rezerva, sau un BRC, dar e mai scump.

397

Re: probleme la instalatia de gpl

Ieri a verificat cineva filtru de la vaporizator (faza lichida ) si a zis ca filtru e curat , dupa care a zis ca trebuie schimbata toata parte fata  (15 mil ) si sa pastrez butelia . Am vreo sansa sa o repar pa aceasta ?

398

Re: probleme la instalatia de gpl

Pai, Samir, lamureste-ne despre ce e vorba: ce instalatie, pe ce masina, de cand e montata, ce face...etc., din ce-ai spus...n-am inteles mare lucru!

399

Re: probleme la instalatia de gpl

V-am spus in postul (382 si 385) opel astra 2007 ,1,4  instalatie motata din fabrica olanda koltec-necam 397, momentan nu mai trece pa gaz , numai in sarcina in turatie progresiva trece pe gaz ,dar cum iau piciorul de pe acceleratie revine pe benzina .Crede-ti ca ma puteti ajuta curatare ,schimbare filtre ,verificare debit,senzori,electrovalve (cred ca electrovalvele deschid ),eventual o programare .,Cand as putea venii?

400

Re: probleme la instalatia de gpl

Scuze, Samir, dar m-ai derutat! O data ai intrat ca membru, o data ca vizitator. Nu stiam daca e aceeasi persoana. Pentru verificare te putem ajuta oricand, numai sa suni la unul din numerele de fix ( 0351444411, sau 0251468265), sa-ti faci programare. Avand in vedere ca faci ceva drum, sa nu riscam sa fie aglomerat si sa stai sa astepti. Ar fi de preferat sa ai butelia goala, cand ajungi la noi, sa putem  verifica si multisupapa. Inainte sa dai niste bani, sa schimbi toata partea fata, merita sa incerci sa vezi ce are asta, mai ales ca problemele au aparut dupa ce ai intrat in tara. Te asteptam!