1

Topic: Timpi injectie mari bmw 318i E46

Buna ziua, revin dupa ceva timp, in care am incercat sa tot repar diversele probleme aparute (credeam eu...) in urma montarii instalatiei GPL. Dar nu este asa... sau poate da, dar am nevoie de confirmare din partea dv. Am schimbat debitmetrul la masina descrisa in topic subject, pentru ca ajunsese sa faca foarte urat motorul pana se incalzea si consuma din ce in ce mai mult. Dupa schimbare, am pus masina pe tester si, dupa stergerea erorilor date de debitmetru, mi s-a spus ca am timpii de injectie foarte mari, in jur de 4,2 ms, ceea ce este cam dublu fata de ce ar trebui sa fie. Acum intrebarea mea este daca aceasta se poate datora faptului ca a functionat mai mult pe GPL decat pe benzina? Sau de ce? Ce ar trebui sa fac? Multumesc.

BMW E46 318i 4 cil 1895 cc 118cp (STAG 300+)

2

Re: Timpi injectie mari bmw 318i E46

florin.mircea wrote:

..... in jur de 4,2 ms, ceea ce este cam dublu fata de ce ar trebui sa fie. Acum intrebarea mea este daca aceasta se poate datora faptului ca a functionat mai mult pe GPL decat pe benzina? .....

Pai, ti s-a spus ca ai timpii astia pe benzina?

3 (edited by florin.mircea 2010-10-14 16:03:46)

Re: Timpi injectie mari bmw 318i E46

Da, masina functiona pe benzina, era oprit GPL-ul de la comutator si oricum nu mai aveam GPL deloc in rezervor. Si el nu avea interfata pentru a se conecta la calculatorul instalatiei de GPL. Mentionez ca testerul mai indica o valoare foarte mare, LOAD CYLINDER (sau ceva in genul asta, nu imi mai amintesc exact) si era valoarea la maxim (cam 90 - 100 mg/as/cyl). Nu stiu ce ar putea fi, ca imi zicea ca ar consuma mult la relanti... Multumesc

BMW E46 318i 4 cil 1895 cc 118cp (STAG 300+)

4

Re: Timpi injectie mari bmw 318i E46

Incearca sa mai mergi o perioada (sa zicem in jur de 100-200 km) pe benzina, sa-i dam timp calculatorului de benzina sa-si revina in parametri, dupa care ar fi bine sa incerci sa ajungi la service gpl sa-i mai faci o verificare a setarilor instalatiei. Problema este ca instalatia care o ai tu (Tomasetto) este foarte buna si adecvata tipului tau de masina, si daca ar fi indepartate toate problemele care le are pe benzina (ce-ai facut cu termostatul?,dar cu IAC-ul?), sa nu o mai influenteze, ar merge perfect. Astept vesti!

5

Re: Timpi injectie mari bmw 318i E46

Termostatul l-am schimbat in iulie, merge perfect, nu creste temperatura mai mult de 106 grade (temperatura de deschidere a lui fiind de 105 grade), IAC-ul s-a dovedit a nu fi avut nimic, oricum cumparasem altul nou, dar s-a dovedit a nu fi necesar, am schimbat si sondele Lambda pentru a fi sigur... Oricum, acum dupa schimbarea debitmetrului, consumul a revenit la cat imi consuma imediat dupa montare (undeva in jur de 9,5 litri/100 km), consum destul de bun, daca iau in calcul stilul meu de condus (am piciorul cam greu...). O sa fac si ceva kilometri pe benzina, si pe urma o sa o pun iar pe tester... Multumesc

BMW E46 318i 4 cil 1895 cc 118cp (STAG 300+)

6

Re: Timpi injectie mari bmw 318i E46

Daca totul e in regula, si-si revine pe benzina, instalatia asta trebuie sa mearga ceas, daca e setata cum trebuie. Si nu uita: din cand in cand, sa-i mai dai si NUMAI benzina : macar 50 km, la 1500-2000 facuti mai mult cu gaz. Sa ne spui ce rezolvi!

7 (edited by florin.mircea 2010-10-23 21:10:26)

Re: Timpi injectie mari bmw 318i E46

A venit frigul... sa fie o coincidenta, fiindca au inceput deja problemele: imi sare imediat pe benzina si nici nu ajunge la 2500 rpm... nu de fiecare data, dar mi-a facut-o de cel putin 10 ori la un drum de 25 de km... nu mi-a mai facut asta vreodata, poate doar la turatii mai mari de 4500 - 5000 rpm. Precizez ca rezervorul este plin, am facut doar vreo 50 km... Vreo idee de la ce poate fi? Multumesc

BMW E46 318i 4 cil 1895 cc 118cp (STAG 300+)

8

Re: Timpi injectie mari bmw 318i E46

Florin, e posibil sa nu fie bine facute legaturile la reductor (plaman). Te rog sa faci o verificare: cand iti trece pe benzina, opreste si verifica daca reductorul este fierbinte. Atentie! Am zis fierbinte! Daca este doar cald, sau chiar rece, atunci circuitul nu este corect si plamanul nu se incalzeste. Senzorul de temperatura dicteaza calculatorului s-o treaca pe benzina, pentru ca nu indeplineste unul din parametrii de setare: temperatura gaz. Filtrele instalatiei sunt schimbate?

9

Re: Timpi injectie mari bmw 318i E46

Filtrele nu sunt schimbate, pentru ca mi-a zis montatorul ca "ne vedem la revizia de 15000 km" si eu am doar 10000 km facuti din ianuarie, de cand am montat instalatia. Ar trebui sa ii fac, deci, o vizita mai devreme?
In alta ordine de idei, tind sa cred ca a fost o chestie singulara, pentru ca nu s-a mai repetat problema enuntata mai sus, dar am patit altceva: mi s-a oprit masina la intrarea in parcarea blocului si n-a mai vrut sa porneasca !!??!! Am decuplat de la instalatia de gaz si asa mi-a pornit. Ciudat... Apoi a inceput din nou sa imi "danseze" indicatorul la relanti, cu toate ca de doar o luna am luat un debitmetru nou Bosch...
Nu stiu daca am facut bine, dar, dupa toate astea, am comandat o interfata pentru instalatie si as avea nevoie de o parere: pierd garantia daca ii fac eu autocalibrarea? Si, mai mult, as vrea sa o "duc" putin pe benzina in toata plaja de turatii si apoi sa ii fac o autocalibrare... Un sfat, va rog. Multumesc

BMW E46 318i 4 cil 1895 cc 118cp (STAG 300+)

10

Re: Timpi injectie mari bmw 318i E46

Depinde de service-ul montator cu garantia. Despre reglaj,.... depinde de priceperea ta. Nu stiu ce sa spun! Multi au crezut ca e floare la ureche reglajul asta, si mai mult au dereglat-o decar sa o rezolve. Pot sa-ti spun ca si la noi a trebuit sa treaca ceva timp pana sa ne dam seama ca fiecare soft are specificul lui, fiecare masina problemele ei. Iar despre interfata.... una buna, care sa citeasca tot softul calculatorului, ajunge undeva la peste 1000,00 de lei. Cele care se gasesc de vanzare, sunt facute de "meseriasi " , dar fac treaba pe jumatate. Sau pot mai mult sa strice. Cum crezi! E masina ta!

11

Re: Timpi injectie mari bmw 318i E46

Am patit si eu asa! Sarea pe benzina  cand  calcam acceleratia mai brusc si ceream putere  . Alimentasem de la o statie care  nu avea gaz de iarna adica prea putin propan si pe drum mi-a facut o gramada de draci ca ultimii km pana la statia de gpl i-am facut pe  benzina. Dupa ce am alimentat de la acea statie   de la care  mai alimentasem si o stiam ca are gaz bun  nu am mai avut probleme a mers ca in prima zi. Incearca sa alimentezi de la o statie   la care  nu ai avut probleme si vezi ce se intampla! La mine a fost norocul ca am bagat  doar 10 L ca nu cunosteam statia si apoi am mai bagat 20 de la asta si am scapat .

12

Re: Timpi injectie mari bmw 318i E46

Ar fi super sa fie numai chestia asta... Eu am mai bagat de la statia respectiva, si a mers bine pana acum ceva timp, gaz provenind de la ButanGaz (am facut si plinul ultima data...), dar ar putea fi o explicatie ceea ce imi spuneti, ca in prima dimineata cu ger mi-a facut acea problema. Ideea e ca s-a si repetat dupa aceea, si era dupa amiaza, deci nu chiar asa de frig. Opream masina si reporneam si, dupa 3 - 4 astfel de repetari, isi revenea, nu mai sarea pe benzina... Am probat si ce mi-a zis dl. Administrator cu temperatura reductorului si era fierbinte rau dupa ce sarea pe benzina...
"Iar despre interfata.... una buna, care sa citeasca tot softul calculatorului, ajunge undeva la peste 1000,00 de lei. Cele care se gasesc de vanzare, sunt facute de "meseriasi " , dar fac treaba pe jumatate. "
Apropo de interfata, am luat una de la producator direct AC Autogas STAG... Ideea e ca doar l-am conectat sa vad daca apare vreo eroare, dar nu i-am dat Autocalibrare caci scria ca pot pierde garantia!!!??!!. Nici nu aparea vreo eroare, e drept.

BMW E46 318i 4 cil 1895 cc 118cp (STAG 300+)

13

Re: Timpi injectie mari bmw 318i E46

Am uitat sa spun ca statia de la care am alimentat cand am avut probleme a fost una Butan Gas apoi am bagat de la Rompetrol si s-a rezolvat . Nu vreau sa fac reclama proasta dar asta mi sa intamplat si i-mi spusese cineva sa nu bag de la ei si nu am ascultat, adevarul ca mai bagasem odata si nu am avut probleme  atunci bagasem 13 litri. Acum  dupa ce termini gazul acesta incearca si baga de la rompetrol sau omv sa vezi daca mai face sau intreaba taximetristi sa vezi unde este mai bun gazul sau pe cineva care are gpl mai demult sa vezi daca este de la gaz si apoi o iei pe parte  mecanica ,soft  etc.Succes !

14

Re: Timpi injectie mari bmw 318i E46

Eu tot raman la parerea ca sunt filtrele colmatate. Cel putin cel de la electrovalva.

15

Re: Timpi injectie mari bmw 318i E46

Da, cred si eu ca e ceva mai mult decat GPL-ul, pentru ca are momente cand merge si, dupa ca opresc masina, o repornesc, iar incepe sa sara pe benzina imediat ce calc putin acceleratia. Am vazut ca daca opresc si repornesc, nu mai face, dar asta nu e o solutie. Am sunat montatorul si mi-a zis ca de la instalatie nu poate fi, ca e de la gaz... Hmm...

BMW E46 318i 4 cil 1895 cc 118cp (STAG 300+)

16

Re: Timpi injectie mari bmw 318i E46

Pai da, de la gazul plin de impuritati. De aceea si spun ca e posibil sa fie infundata!

17

Re: Timpi injectie mari bmw 318i E46

Am facut un drum de aproape 1000 km si, la plecare, avand inca jumatate de rezervor plin de GPL din acela care mi-a facut probleme, am facut inca o data plinul si... stupoare, problema a disparut!!! Se pare ca, pana la urma am avut noroc si a fost cea mai mica dintre rele, cea pe care a punctat-o si floryn_zdv. Masina merge fara probleme in sfarsit. Multumesc celor care mi-au raspuns si o iarna fara probleme.

BMW E46 318i 4 cil 1895 cc 118cp (STAG 300+)

18

Re: Timpi injectie mari bmw 318i E46

Hmm, se pare ca nu pentru multa vreme, totusi... Au trecut numai cateva zile, am terminat acel rezervor, si, chiar daca am reincarcat de la aceeasi pompa, problema a reaparut... sare pe benzina imediat ce apas putin mai tare acceleratia... Pana la urma, tot experienta dlui Administrator isi spune cuvantul, cred. Si eu care credeam ca am scapat cu un rezervor de gaz prost...

BMW E46 318i 4 cil 1895 cc 118cp (STAG 300+)

19

Re: Timpi injectie mari bmw 318i E46

Salut, si eu am aceeasi problema cand accelerez mai tare pe gaz. Imediat se aude piuitul cum ca masina a trecut pe benzina. E destul de interesant caci uneori cand apas tare acceleratia merge pe gaz pana la 5k, 6k, fara probleme iar alteori, cand vreau sa ma angajez in depasire sare pe benzina de la 3,5 - 4k fara a apasa prea tare. Oricum am observat ca e mult mai predispusa la a face asta cand rezervorul e mediu spre gol iar la un rezervor plin, foarte rar spre deloc se intampla.

Am facut cam 4000 de km pana acum pe gaz cu urmatoarea confirguratie : ( Tomasetto, Staga 300+, rezervor toroidal 52l). Relativ la consum:
- consum extraurban:  8,75
- consum urban :        13-15


Ma gandesc sa imi comad o interfata de la AC pentru a-mi face singur autocalibrarea si am vazut ca cea bluetooth e cam 80E iar cea prin fir e 30E. Imi puteti recomanda unde as putea gasi in RO de cumparat interfata? Mai mult, nu am facut revizia la 1000km pt ca montatorul/service-ul mi-au spus ca nu trebuie si nu e nevoie, ce parere aveti, trebuie recalibrata instalatia?

20 (edited by florin.mircea 2010-12-05 15:18:09)

Re: Timpi injectie mari bmw 318i E46

Eu cred ca e imperios necesar sa se faca revizia de 1000 km, dar eu nu sunt atat de avizat, totusi... Ideea e ca, dupa prima mie de km, se poate vedea daca a mai ramas ceva nereglat. Eu unul am facut-o, nu au fost probleme atunci. Aceasta problema a mea cu trecerea pe benzina a aparut dupa aprox. 10 000 km. Si la mine nu a facut trecerea pe la 5 - 6000 rpm, ci imediat dupa 2000 rpm si la o calcare destul de normala a pedalei de acceleratie.  Poate sa se probeze si ideea volumului de gaz din rezervor, din cauza lipsei de presiune, cred eu... dar sa asteptam, totusi, pareri mai avizate.
PS. Ma bucur sa intalnesc inca un posesor de BMW care a indraznit sa iasa din "tiparul" dur impus de societatea romaneasca si sa-si monteze o instalatie GPL pe o astfel de masina.
Legat de interfata, eu am luat una din Anglia. Cred ca sunt service-uri montatoare, care primesc odata cu kit-ul si interfata cu  softul inerent, si fac un stoc atat de mare, incat prefera sa le vanda in ebay, decat sa ramana cu ele... O parere, doar, pentru ca nu stiu exact cat de originale sunt. Par originale.

BMW E46 318i 4 cil 1895 cc 118cp (STAG 300+)

21

Re: Timpi injectie mari bmw 318i E46

Salut, mersi pt detalii ! Intre timp am comandat o interfata pe fir din Polonia ( pret:110 RON ) si astept acum sa-mi fac singur calibrarea. Relativ la mentalitatea romaneasca BMW vs. GPL mie mi-a fost foarte usor sa fac pasul acesta. Imi place foarte mult sa conduc iar masina se comporta excelent pe GPL. Pana la urma GPL-ul e un combustibil mai bun si mai curat decat benzina, eu vad tranzitia asta drept o evolutie pentru masina mea si in nici un caz drept o ieftineala sau un risc.

- apropo de calibrarea in mers, care sunt regulile si la ce viteaza e recomandat sa mergi?
- care e cel mai bun combustibil GPL d.p.d.v. al puterii / mers rotund al motorului/ autonomie ( din experienta personala Petrom si Mol sunt foarte ok, Rompetrol realtiv ok iar restul nu am incercat)

22

Re: Timpi injectie mari bmw 318i E46

Buna baieti! Scuze pentru intarzierea raspunsurilor! Dar imi place ca incercati sa va ajutati intre voi, asta e un lucru bun! AndreiQ, vizavi de calibrarea in mers, este recomandat sa mergi cam in toate regimurile de turatie in care mergi de obicei: turata, ca si cand ai accelera, subturat, ca si cand reduci in mers si ti-e lene sa mai schimbi in viteza inferioara. Verificari facute in vit.I, a II-a , si asa mai departe. Mers cu consumatori porniti: faruri, proiectoare, radio, caldura/ a.c., etc. In legatura cu calibrarea, as vrea sa te fac atent ca nu e asa usor cum pare la prima vedere: sunt si montatori care nu au invatat sa faca aceste calibrari corect: trebuie tinut seama de mai multi parametri, altfel faci mai mult rau decat bine! Ca recomandare unde sa alimentati....nu mai stiu ce sa mai zic: in ultimul timp s-au cam prostit toti! Mai nou am constatat ca vin masini la reglaj si nu au presiune in rezervor. Ii trimitem sa "alimenteze" la compresor . Asta e valabil si pentru Florin.Mircea: nu numai ca e gazul murdar....acum nu e nici presiune la unele pompe. Asta vara bagau presiune (caldura) de blocau cuiele la electrovalve....acum, pauza!
Va astept cu vesti!  Toate cele bune!

23

Re: Timpi injectie mari bmw 318i E46

Buna tuturor,

Revin dupa multi km fara probleme cu o cerere de ajutor,

Pot sa va spun ca am facut peste 20.000 de km pe gaz ( Tomasetto, Stag 300+, rezervor toroidal 52l) si sunt foarte multumit ! Masina e un BMW E46 318i iar relativ la consum:

- consum extraurban:  7.9- 8,75
- consum urban :        12-14

Problema e ca in ultimii 5.000 de km comportamentul pe benzina s-a inrautatit.
Ca idee, am mai folosit si benzina nu exclusiv GPL, simptomele sunt:

- pe benzina mersul nerotund acompaniat de vibratii puternice de la relanti pana in 3.000-3.500rpm iar peste 3.500 merge normal
- pe GPL totul ok in orice plaja de turatii

- ocazional am observat ca softul de gazul are tendinta (foarte rar) sa se "ia" dupa benzina rezultand aceleasi simptome descrise mai sus. Rezolvarea e oprirea si repornirea gazului din comutator dupa care gazul probabil revine la "harta" initiala de injectie si totul merge foarte bine pe orice plaja de turatie - mentionez ca e Stag 300+ si nu Premium.

Intrebarea e, pentru a ma ajuta sa indetific piesa/problema pe benzina, ce informatii in timp real culege Stag si de unde astfel incat sa poata replica comportamentul prost al benzinei ca apoi, dupa o simpla repornire, sa treca la modul lui initial(optim) de functionare?

Multumesc,
Andrei

24

Re: Timpi injectie mari bmw 318i E46

Problema e rezolvata dupa ce ma dus masina la diagnostic.
Era un injector pe benzina.

Mersi

25

Re: Timpi injectie mari bmw 318i E46

Asta demonstreaza ca am dreptate cand spun ca, dupa ce ti-ai pus instalatie, trebuie sa mai mergi din cand in cand si pe benzina, pentru intretinerea in stare de functionare a injectoarelor de benzina. Nu este deajuns cat merge pana trece pe gpl.