201 (edited by eddie1990 2010-11-07 11:16:40)

Re: probleme la instalatia de gpl

Buna ziua ! Am si eu instalatie GPL BRC SECVENTIALA pe Daewoo Nubira 2, problema e ca trece automat de pe gaz pe benzina, a facut mult timp asa pana nu a mai vrut sa treaca deloc pe gaz, am fost la un service si au dedus ca un senzor montat langa cele 4 injectoare de gaz e stricat l-au schimbat, apoi dupa nici 10 mii  km aceleasi simptome, senzor acela observ ca este de temperatura si de presiune, pot face bypass sa creada ca are presiune maxima cum a facut si Cristi33  ?

"Deci noi ce am facut?? am anulat senzorul de presiune?? ECU vede acum presiune maxima?? ce rol are furtunelu pe plaman??oricum MULTUMESC foarte mult pentru toate raspunsurile si sfaturile pe care mi le-ai dat si rabdarea fata de problemele noastre !!FELICITARI pt forum chiar este util...... daca sa rezolvat problema dau o bere ,si daca nu sa rezolvat tot dau o bere ca pana la urma o rezolvam...cu stima Cristi"

"Da, am anulat senzorul de presiune, care la un anumit moment, da informatie ECU-ului de presiune minima gpl. Atunci ECU considera ca a ramas fara gpl (nivel tradus de fapt prin presiunea de gpl din rezervor), si face trecerea pe benzina. Anulandu-l, ECU vede presiune mare si nu mai face trecerea. Furtunelul de pe plaman este legat la vacuumul din admisie si regleaza presiunea in reductor (plaman) in functie de sarcina. Iti multumesc pentru aprecieri si ma bucur ca te-am putut ajuta. Astept in continuare vesti de la tine!"

Atasez poze cu mufa si senzorul, imi puteti explica care fire trebuiesc legate ? Firele sunt Rosu, Negru, Alb, Verde
Am observat ca la Cristi33 nu a mai fost nici o problema.

http://www.mediafire.com/?h955147gsc78q67

202

Re: probleme la instalatia de gpl

la evacuare.se aud ca niste pufaituri dar nu au ritm constant.pot fi de la dubitul gazului prea mare care nu poate fi ars in totalitate.? pe benzina merge perfect.

203

Re: probleme la instalatia de gpl

la turatie nu se  simte decat in relanti

204

Re: probleme la instalatia de gpl

eddie1990 wrote:

... problema e ca trece automat de pe gaz pe benzina, a facut mult timp asa pana nu a mai vrut sa treaca deloc pe gaz, ...

Inainte de a schimba senzorul, cei de la service ti-au verificat filtrul de la electrovalva si de la rampa de injectoare?

205

Re: probleme la instalatia de gpl

cristi wrote:

la evacuare.se aud ca niste pufaituri dar nu au ritm constant.pot fi de la dubitul gazului prea mare care nu poate fi ars in totalitate.? pe benzina merge perfect.

Vezi ca esti baiat destept si te-ai prins?! Amestec bogat, si gazele nearse se autoaprind in evacuare! De facut reglaj  cu atentie, de preferat pe un analizor de gaze.

206 (edited by eddie1990 2010-11-07 18:43:39)

Re: probleme la instalatia de gpl

NordService wrote:
eddie1990 wrote:

... problema e ca trece automat de pe gaz pe benzina, a facut mult timp asa pana nu a mai vrut sa treaca deloc pe gaz, ...

Inainte de a schimba senzorul, cei de la service ti-au verificat filtrul de la electrovalva si de la rampa de injectoare?

Da filtrele si toate au fost verificate, doar senzorul e devina si l-am mai schimbat odata si tot s-a stricat si nu merita 300 lei ca sa se strice dupa cateva luni (nu merg nici multi km). Pe laptop nu ii arata un grafic cel al presiunii cand l-a schimbat cu unul nou ii arata totul normal

207

Re: probleme la instalatia de gpl

si din cauza asta sa consume mai mult .la inceput lua cam 7.5 si acum 8.8.de instalatie ce parere aveti?e buna de ceva sau am cat banii degeaba?se potriveste pe motorul meu14    8v  renault symbol  euro 4.e e seqventiala .

208

Re: probleme la instalatia de gpl

ce nasol ca sunteti asa departe.eu sunt din tecuci jud galati

209

Re: probleme la instalatia de gpl

cristi wrote:

si din cauza asta sa consume mai mult .la inceput lua cam 7.5 si acum 8.8.de instalatie ce parere aveti?e buna de ceva sau am cat banii degeaba?se potriveste pe motorul meu14    8v  renault symbol  euro 4.e e seqventiala .

Instalatia e buna, insa trebuie verificata si curatata periodic (aprox. 10.000km). Normal sa consume mai mult, daca arunca gaz nears pe teava de esapament. Daca amestecul nu e reglat cum trebuie, pierzi 10-15% din gaz, degeaba. Daca filtrele nu sunt schimbate la timp, se colmateaza membranele din plaman, si nu mai au elasticitatea normala, putand sa dea o dereglare in functionarea instalatiei.

210

Re: probleme la instalatia de gpl

eddie1990 wrote:

...Da filtrele si toate au fost verificate, ....

Hai sa ne lamurim cum trebuie, sa nu vorbim prostii: filtrele au fost verificate, sau schimbate? Pentru ca, daca de cand ai schimbat senzorul ai facut deja 10.000km, nu mi-ai spus cati km ai de cand ai montat-o! Una din principalele cauze pentru care se arde senzorul ala, este gazul murdar si neschimbarea filtrelor la timp.

211

Re: probleme la instalatia de gpl

NordService wrote:
eddie1990 wrote:

...Da filtrele si toate au fost verificate, ....

Hai sa ne lamurim cum trebuie, sa nu vorbim prostii: filtrele au fost verificate, sau schimbate? Pentru ca, daca de cand ai schimbat senzorul ai facut deja 10.000km, nu mi-ai spus cati km ai de cand ai montat-o! Una din principalele cauze pentru care se arde senzorul ala, este gazul murdar si neschimbarea filtrelor la timp.

Deci filtrele au fost schimbate cand a fost senzorul ala nu are mai mult de 10.000 km, stiu ca normal se schimba la 15.000, cand am schimbat filtrele si era totul in regula cu noul senzor dupa ceva timp tot acelasi semne (trece de pe gaz pe benzina) pana acuma cand nu a mai vrut deloc sa treaca pe gaz, cand am fost zilele trecute doar le-a verificat nu le-a mai schimbat, dar a schimbat senzorul si a trecut imediat pe gaz...

212

Re: probleme la instalatia de gpl

Am inteles, dar, totusi trebuie sa verifice si ei din ce cauza se arde senzorul ala. Din pacate asta e o problema care se rezolva la fata locului, la BRC nu sunt chiar "stifturi", sa se strice asa din senin.  Dar nu mai e in garantie instalatia?

213 (edited by eddie1990 2010-11-08 17:35:33)

Re: probleme la instalatia de gpl

NordService wrote:

Am inteles, dar, totusi trebuie sa verifice si ei din ce cauza se arde senzorul ala. Din pacate asta e o problema care se rezolva la fata locului, la BRC nu sunt chiar "stifturi", sa se strice asa din senin.  Dar nu mai e in garantie instalatia?

Nu numai e in garantie (iar garantia de la daewoo pt gpl nu exista service), singurul care se ocupa de brc din bucuresti nu stiu cat de bine se pricepe, nu imi da explicatii din ce motiv se tot strica, si cand am montat senzorul nou, tot trecea automat de pe gaz pe benzina si nu a gasit motivul (doar a marit presiunea un pic) si nu a mai facut o vreme apoi iara a facut pana s-a stricat de tot. Intrebarea e cum fac bypass la acel senzor care e atat de presiune cat si de temperatura cand m-am uitat pe un manual de la brc sequent 24 (instalatia mea) am vazut pe diagrama ca firul VERDE reprezinta P1 (pressure sensor), ma gandesc ca sa fie activ ambele (si temp si presiunea) sa dezvelesc camasa de pe firul ROSU si sa lipesc firul VERDE pe ROSU dand atat curent la senzorul ramas (temperatura, care presupun ca nu s-a stricat fiind si capsulat, fiind mai sensibil cel de presiune) cat si curent "fals" la cel de presiune.

P.S am desfacut primul senzor (original) si nu era pic de lichid sau vreo solutie care sa optureze canalul care citeste presiune. Stiu ca atuncea cand e murdar un reductor inauntru e un fel de mazga (gen muci). Banuiesc unul din motivele acestea ar putea strica senzorul : socurile (si sa strice conexiunile intre placa de baza si senzorul de presiune) sau defect de fabricatie, cel de la service a zis ca e 100 % original acel senzor (pe net nu am gasit acel senzor).

214

Re: probleme la instalatia de gpl

Buna Ziua, imi cer scuze pentru deranj, dar nu am mai scris pana acum pe un topic, de niciun fel, nici macar nu stiu daca am nimerit unde trebuie. Am citit multe din topicurile postate aici si pot sa spun ca sunteti foarte amabil sa raspundeti tuturor, indiferent ca vor putea fi niste clienti pentru service-ul dvs. sau nu si va spun sincer, de la inceput, ca nu pot sa vin pana la Craiova. Incerc de ceva timp sa fac rost de niste bani pt a monta o instalatie GPL pe masina pe care o folosesc, un Cielo Hatchback din 1995, cred ca e cu injectie multipunct si fara sonda lambda, cred ca este NONEURO (nu am vazut a avea vreun catalizator), cred ca este cu un singur ax, 57Kw in talon, 1498 cmc.
Problema mea este ca din cate am inteles pentru modelul meu de cielo este buna o instalatie de GPL clasica, dar una secventiala nu este mai buna? Am vazut ca in unele topicuri recomandati instalatia clasica pentru acest tip de injectie sau pentru masini cu caracteristici asemanatoare. Nu inteleg ce inseamna pornitul GPL-ului in turatie, 1500-2000, adica atunci se face trecerea pe GPL si ramane asa chiar daca scade turatia, sau trebuie sa merg cu ea peste aceasta turatie ca sa se alimenteze cu GPL. Va multumesc

215

Re: probleme la instalatia de gpl

salut,
eu am opel corsa 1.2, motor Z12XEP la care am montat instalatie omvl secventiala, supapa tomasseto achile, rezervor toroidal 43 litri.
din cauze necunoscute, inca, imi cauzeaza balbairea motorului la pornirea  la rece, uneori chiar si oprirea acestuia.
Atentie, doar la pornirea la rece.
totul dureaza circa 1 minut. Pe urma masina toarce frumusel.
motorul este ok. am circulat 3 zile fara a avea in functiune instalatia de gaz si masina a pornit perfect.
dupa ce am pornit instalatia de gaz, a doua zi pornirea a fost foarte balbaita.
pana acum nimeni nu a reusit sa rezolve aceasta pb. poate ma ajutati voi.
daca nu reusesc nici cu voi o dau jos de pe masina, chiar daca m-a costat o multime de bani, dar nu vreau sa stric masina pentru care mai platesc rate la banca.

216

Re: probleme la instalatia de gpl

eddie1990 wrote:

.... am desfacut primul senzor (original) si nu era pic de lichid sau vreo solutie care sa optureze canalul care citeste presiune. Stiu ca atuncea cand e murdar un reductor inauntru e un fel de mazga (gen muci)....

Eddie1990, eu, undeva pe aceste topic-uri, am explicat ca presiunea scazuta mai e si din cauza faptului ca nu numai filtrele se infunda. Cand problema persista, trebuie curatata instalatia cap-coada, pentru ca am gasit infundata si sita de la multisupapa (sorbul din butelie), si conducta de 6 de alimentare la motor, si reductorul, etc. Eu am sa-ti spun cum sa anulezi senzorul, dar daca toate aceste probleme exista, nu rezolvi nimic doar cu anularea senzorului. Ci dimpotriva! Daca nu eliminam cauza, degeaba eliminam efectul. Si altceva! Nu e secret ce ti se intampla la instalatie! Trebuie sa fie cineva in service-ul ala care sa-ti spuna de ce dai banii degeaba. Pe de alta parte, toate piesele care nu intra in categoria consumabilelor (filtre, membrane, garnituri), au garantie atata timp cat au fost cumparate noi si montate de service autorizat.

217

Re: probleme la instalatia de gpl

Leon wrote:

....., indiferent ca vor putea fi niste clienti pentru service-ul dvs. sau nu ..... a monta o instalatie GPL pe masina pe care o folosesc, un Cielo Hatchback din 1995, cred ca e cu injectie multipunct si fara sonda lambda, cred ca este NONEURO .......Nu inteleg ce inseamna pornitul GPL-ului in turatie, 1500-2000, adica atunci se face trecerea pe GPL si ramane asa chiar daca scade turatia, ........

Draga Leon, forumul acesta este pentru toata lumea care il citeste, raspund la toata lumea, in limita lucrurilor cunoscute de mine. Ce nu stiu, ma intesesez la altii care stiu.L-am deschis in primul rand, ca o alternativa la alte forumuri de acelasi fel, in care am vazut ca fiecare (priceput sau nu), isi da cu parerea. Cel putin aici, avem o experienta de lucru cat de cat, si pot sa spun ca si dupa 10 ani de montaje pe tot felul de masini si de tot felul de instalatii, tot mai e cate una care ne da de lucru.
In al doilea rand, instalatia secventiala se monteaza pe o masina care are calculator, pentru ca, nu stiu daca ai citit, dar trebuie sa se puna in legatura calculatorul instalatiei cu cel al masinii, ca sa functioneze.
In al treilea rand, trecerea in turatie inseamna ca: butonul de gpl are 2 sau 3 pozitii, 1-numai benzina( si motorul se alimenteaza numai cu benzina), 2-numai gpl(porneste pe benzina si trece pe gpl cand turatia ajunge la 1500-2000, dupa care ramane pe gpl pana se opreste motorul, sau pana il dai tu, manual, pe benzina), si unele comutatoare de injectie mai au si pozitia 3- de urgenta (cand se poate face pornirea direct pe gpl, daca dintr-un motiv sau altul, nu mai functioneaza pe benzina). Daca mai ai si alte nedumeriri, scrie-ne ca nu deranjezi pe nimeni, de-aia suntem aici!

218

Re: probleme la instalatia de gpl

mironlucian wrote:

salut,
eu am opel corsa 1.2, motor Z12XEP la care am montat instalatie omvl secventiala, .... imi cauzeaza balbairea motorului la pornirea  la rece, uneori chiar si oprirea acestuia....

Buna Lucian! In primul rand, ca sa ne dam seama ce are, spune-mi cati km ai facut cu instalatia de cand e montata, si daca ai facut vreo revizie . Instalatia OMVL este foarte buna, italiana 100%, si nu face probleme din senin. Setarea trebuie facuta cu atentie. De cand face asa?

219

Re: probleme la instalatia de gpl

NordService wrote:
mironlucian wrote:

salut,
eu am opel corsa 1.2, motor Z12XEP la care am montat instalatie omvl secventiala, .... imi cauzeaza balbairea motorului la pornirea  la rece, uneori chiar si oprirea acestuia....

Buna Lucian! In primul rand, ca sa ne dam seama ce are, spune-mi cati km ai facut cu instalatia de cand e montata, si daca ai facut vreo revizie . Instalatia OMVL este foarte buna, italiana 100%, si nu face probleme din senin. Setarea trebuie facuta cu atentie. De cand face asa?

problema a aparut de cand a fost montata.
Trecerea de la benzina la gaz se face dupa ce s-au atins parametrii: 30 grade C lichid si turatie 1.600

km efectuati cca 3000, e montata de cca. 3-4 luni. Deci despre revizie ....
Montatori m-au tot ”ametit” cum ca ar fi de vina masina (fabric. 2007, km bord 30.000), asfel ca am platit o gramada de bani pe diagnoza masinii, desigur nedescoperind nici un defect.
Daca resetez ecu benzina si merg fara a pune siguranta generala a instalatiei de gaz masina porneste frumos in fiecare zi. Daca conectez instalatia de gaz, a doua zi apare balbaiala la pornirea la rece si in fiecare dimineata porneste tot mai rau (balbait).
Setarea s-a facut in sensul ca s-a apasat tasta autocalibrare in programul respectiv si atat.

220

Re: probleme la instalatia de gpl

mironlucian wrote:

.....problema a aparut de cand a fost montata.
Trecerea de la benzina la gaz se face dupa ce s-au atins parametrii: 30 grade C lichid si turatie 1.600....

Probabil ca duzele de injectoare sunt prea mari pentru tipul tau de motor, si, ar trebui data si temperatura mai spre 40gC. Cand motorul este rece, debitul de gaz (si el rece) este prea mare si da sa-l innece. Vorbeste cu cei de la service sa incerce cu niste duze mai mici. Astept vesti!

221

Re: probleme la instalatia de gpl

Salut.Am si eu o problema cu o instalatie tomaseto cu stag 300.O am montata de 3 ani si 70000km pe un peugeot 206 1.4 75cp.Nu am avut nicio problema cu ea pana acum 3 sapt cand am facut revizia, schimbat distributie si bujii.Cam la 1 saptamana dupa  instalatia s-a oprit brusc cu bip-uri repetate pe buzzer (nu sunetul de rezervor gol).Am fost la service si mi-au spus ca s-a resetat calculatorul de gpl(si-a pierdut toate setarile).Mi-au facut recalibrare si a functionat corect.Dar dupa 2 zile a inceput sa se treaca pe benzina singura, sa se blocheze instalatia (se aprindeau becuri aiurea pe comutatorul de gpl) si comuta pe benzina iar pana la urma s-a ars si siguranta.Dupa ce am schimbat siguranta, la putin timp dupa calculatorul de gpl iar si-a pierdut setarile.Am fost la un alt service unde mi-au facut din nou recalibrare, dar de data asta dupa nici 20 de km instalatia a inceput din nou sa functioneze ciudat iar in cele din urma iar si-a pierdut setarile.Un sfat imi poate da cineva?Eventual un service bun in bucuresti sau in ramnicu valcea unde cineva se poate uita atent sa vada despre ce este vorba...

222

Re: probleme la instalatia de gpl

In legatura cu senzorul de presiune si temperatura, am pus o agrafa intre firele ROSU si VERDE inauntru mufei de la senzor apoi am pus mufa in senzor, motorul s-a incalzit si a trecut imediat de pe benzina pe gaz (de la ledul rosu la verde, fara sa mai apara portocaliu). Masina merge fara nici o problema de 80 km, adica nu se opreste motorul la relanti, nu se taie aceleratia, nu da rateuri. In final banuiesc ca problema e rezolvata, ai dreptate ca daca apar rateuri sau semne de presiune scazuta trebuie sa ma duc la service pt a descoperi adevarata problema.
Sa speram ca nu o sa fie cazul.
Multumesc pt. ajutorul si informatiile acordate pe acest forum.

223

Re: probleme la instalatia de gpl

NordService wrote:
mironlucian wrote:

.....problema a aparut de cand a fost montata.
Trecerea de la benzina la gaz se face dupa ce s-au atins parametrii: 30 grade C lichid si turatie 1.600....

Probabil ca duzele de injectoare sunt prea mari pentru tipul tau de motor, si, ar trebui data si temperatura mai spre 40gC. Cand motorul este rece, debitul de gaz (si el rece) este prea mare si da sa-l innece. Vorbeste cu cei de la service sa incerce cu niste duze mai mici. Astept vesti!

poate nu am fost destul de explicit, dar balbaiala apare:

1. pornesc motorul (acesta este rece, pornirea se face pe BENZINA).
2. motorul a pornit, se balbaie, da sa se opreasca, balbaie cca. 1 minut, sunt tot pe benzina
3. pe urma toarce ca o pisicuta, tot pe benzina
4. ma pun in miscare, merg cca. 1 km, tot pe benzina
5. se aude 1 click, trec cca. 30-40 sec, se aude inca un clik (electrovalvele) si ...
6. circul pe gpl foarte bine.
7. opresc motorul cca. 1 ora, pe urma pornesc intr-un mod ok.

Deci balbaiala dureaza cca. 1 minut si apare doar la pornirea la rece pe benzina.
Daca resetez ecu masinii, prima pornire la rece a masinii este ok, urmatoarele porniri la rece sunt tot mai rele.

224 (edited by johnox 2010-11-11 17:08:21)

Re: probleme la instalatia de gpl

hello again...revin cu vesti ceva mai tarziu deoarece am facut un calcul al consumului....in fine..la un post precedent spuneam ca m`ar deranja o eroare inmagazinata in ECU tip
00561 - Mixture Adaptation
        09-10 - Adaptation Limit Surpassed - Intermittent
am fost cum mi`ai zis la service, si am explicat situatia  D-lui ing. Dan...cum ca un consum sub 15% in oras nu pot sa scot, cu acelas stil de condus unde benzina imi ia 10-max.11 %. si ca imi tot apare eroarea de mai sus. Am inteles ca la o eroare de tipul asta Ecu intra pe o curba de avarie... si imbogateste amestecul pt a putea ajunge la service la un eventual defect, de aici am si bujiile afumate.  si de aceea am consum mare de 15%. Tin sa precizez ca am sters eroarea, am mers numai pe benzina, nu mai aparea eroarea, iar bujiile se curatau. Cum trec pe gpl apare eroarea, si probl. de consum.
Acum baietii erau de 2 pareri diferite:
1) amestec prea sarac- rezulta eroarea
2) amestec prea bogat si rezulta eroarea.
La analizorul de gaze, valoarea lambda (cred)....imi iesea 0,98-turata, si 1,12 la ralanti.
In final mi-au desfacut din surubul de reglaj dupa furtun, si au mai desfacut si din cel de plastic din vaporizator.
Pot zice ca masina mere la fel, am acelas consum, si cum e de asteptat, imi reapare eroarea.
Masina merge bine, doar ca nu se tureaza pe benzina mai mult de 5000 ture/min, datorita obturatorului din galeria de admisie de aer, nu`i bai, ca doar nu merg pe benzina decat cu motorul rece.
Am observat ca la trecerea de la benzina la gaz, se pierde serios din putere cand merg pe gaz...

ce ma sfatuiti sa fac????
astept cu mult interes raspunsul Dvs...
Multumesc anticipat!

225

Re: probleme la instalatia de gpl

eddie1990 wrote:

In legatura cu senzorul de presiune si temperatura, am pus o agrafa intre firele ROSU si VERDE ...

Daca ai facut treaba asta, acum ai grija ca nu-ti va mai trece pe benzina automat, cand se termina gazul, o sa trebuiasca sa o treci manual, din comutator. Te mai astept cu vesti!